hello.idea

Fiatal vállalkozók, akik elmesélik, honnan jött az ötletük, hogyan építették fel saját márkájukat és mit jelent ez nekik.

Facebook

 

Twitter

Címkék

absoloot (1) alkoholostermék (3) almabor (1) balogh timi (2) barcamp (1) barcelona (1) be-novative (1) bécs (1) beszámoló (1) bognár dániel (1) bootstraping (1) bor (1) borászat (1) boutiqbar (1) brand (2) brewie (1) bringa (2) budapest (10) bürokrácia (9) chainless budapest (1) cider (1) cimbi (1) co-working (2) codie (1) couchsurfing (1) család (3) családi vállalkozás (5) cserpes (1) csetvei krisztina (1) csetvei pince (1) csiszár katalin (1) csokoládé (1) csokoládékészítés (1) cuisine (1) cukorka sweetfabric (1) cultivo (1) czider (1) day one capital (1) design (3) designer startup (1) designműhely (1) design terminál (1) divat (2) dj (1) dobos andrás (1) drungli (1) easylearn (1) easymaths (1) egészséges életmód (1) egyetem (1) együd barbara (1) élelmiszer kiszállítás (2) elevator pitch (2) előadás (1) elvándorlás (1) engame (1) építészet (1) építésziroda (1) építőipar (1) erdei péter (1) ereid gjergij (1) espresso embassy (1) fashion (1) fekete (1) felsőoktatási felkészítés (2) fiatal vállalkozók (23) filmfabriq (1) filmipar (1) filmproducer (1) flatlab (1) földi barbara (1) folqa (1) folqa collection (1) forbes (1) forbesflow (1) forbes fiatalok (1) főzés (1) galéria (1) gasztro (1) gasztronómia (9) gazdasági válság (1) geréby zsófi (1) gerzsenyi andrás (1) getpress (1) guy kawasaki (1) gyerekek (1) gyermekbiztonság (1) házi sörfőzés (1) helloIDEA (1) helloidea (1) hermann andrea (1) hosszúlépés járunk (1) indiegogo (3) innováció (1) insitu (1) irodabérlés (1) ismeretterjesztő (1) játék (1) juhász-váczi henriett (1) kairos society (1) keleclothing (1) kerékpár (1) kézművesség (1) khan academy (1) kitchenbox (1) klementz anna (1) klementz kata (2) kockázatitőke (2) kohlhéb róbert (1) koktélok (1) környezetbarátság (1) környezetvédelem (1) kortárs (1) kötélhajtás (1) középiskola (1) közösségi finanszírozás (2) közösségi iroda (1) közösségi toborzás (1) kreanod (1) kreatívok (2) kritikus gondolkodás (1) külföldi egyetemek (1) kultúra (1) kürt (1) lab5 architects (1) lendvai linda (1) lévai balázs (1) limbacher tivadar (1) loffice (2) london (1) mastergood (1) ma este színház (1) merker dávid (1) minibrake (1) minőség (1) mobilapplikáció (2) molnár eszter (1) mome (1) mosóczi andrás (1) műgyanta (1) multinacionális vállalat (2) művészet (2) művészeti menedzsment (1) nagy zoltán (1) nekedterem (1) németh áron (2) neticle technologies (2) nyomda (1) oázis (1) oktatás (2) online-marketing (1) online tanulás (1) osváth gábor (1) pál marcell (1) papír (1) példakép-program (1) pocketguide (1) portfolion (1) powerlancer (1) prezi (1) primus capital (1) programozás (1) pszichológia (1) recreativity (1) repülőjárat kereső (1) rétai martin (1) robot (1) robotika (1) rólunk (1) rózsavölgyi csokoládé (1) showroom (1) singularity university (1) sipos anna (1) social media (1) somogyi tibor (1) sör (1) sorozatvállalkozó (1) spin-off klub (1) startup (7) startup inkubátor (1) startup ökoszisztéma (2) steve jobs (1) stilblog (1) stringbike (2) supermarket gallery (1) szabadkai attila (1) szabadúszók (1) szabó katalin (1) szakmai workshop (1) szekeres péter (1) szesztay péter (1) szilícium-völgy (1) színház (1) szirtes marcell (1) szöllősi gergő (1) szövegelemzés (1) szuvenír (1) tanulás (1) társadalmi vállalkozás (1) távfék (1) távoktatás (1) techcrunch (1) technológia (2) tölyhi orsolya (1) történetmesélés (1) tóth orsi (1) továbbtanulás (2) turizmus (1) újhullámos kávézó (1) újrahasznosítás (1) urbanlegend (1) vállalati fejlesztések (1) vállalkozásfejlesztés (1) vállalkozzunk.hu (1) várady tibor (1) várnagy priszcilla (1) városélmény (1) városi séták (2) vatera (1) világ legjobb bárjai (1) Címkefelhő

hello.idea @ Forbes Flow

hello.idea 2014.10.15.

Azért szeretjük a Forbes-t, mert úgy beszélnek a vállalkozásokról és az alapítókról, ahogy mi is szeretnénk, hogy a fiatalok gondolkozzanak magukról, mint vállalkozókról.

 

Bátorsággal.

 

Vagy, ahogy Galambos Márton, Forbes főszerkesztő a második nap bevezetőjében elmondta: „megmutatjuk, hogy kreativitással és tisztességgel is lehet céget alapítani!”

 

Múlt héten kint jártunk a Forbes Flow konferencián.

forbesflow1.jpg

(Fotó: Kotschy Gábor - Orbital Strangers)

 

Pénteken két olyan szekción is bent voltunk, amelyek témájukban a mi interjúink alanyait, az ötleteiket megvalósító fiatalokat, két oldalról közelítik: az egyik, a családi vállalkozásokat bemutató „generációváltó” Kürti család (Kürt) – Bárány család (MasterGood) – Boross család (Oázis), a másik pedig a „startupper izzasztó” zsűri és az ötletüket pitchelő fiatalok.

 

A generációváltókról azt tudtuk meg, hogy az idősebb alapítók hihetetlen lendülettel és izgatottsággal, de már kellő bölcsességgel és sokszor szinte arcpirító nyíltsággal beszélnek arról az ötletről, amit pár évtizede megvalósítottak, illetve vállalkozásuk mikéntjéről. Ahogy a mára Magyarország legnagyobb csirkenevelő és feldolgozó üzemét vezető Bárány elmondta, anno nem szégyellték magukat és többedmagukkal mentek nyugatra pofátlanul ellesni a technológiát, hogy aztán itthon megcsinálják. És mennének ma is, nem is értik más miért nem teszi meg. Ők az elmúlt 20 évben piacvezetők lettek és most már európai versenytársakhoz mérik magukat, lévén nyugati technológiát használnak keleti, olcsó erőforrás mellett, ami versenyképessé teszi őket. A következő 5 év célja a generációváltás mellett az, hogy méretüket megduplázzák.

forbesflow4.jpg

("Forbes címlapon a hello.idea", f: hello.idea)

 

Az Oázist alapító Boross számára más jelenti a dilemmát: nemhogy még klasszikus generációváltást nem hajtott végre (vagyis, hogy egy alapító vezér hátrébb lép és átadja a vezetést egy következőnek), hanem 4 fia között kell megossza birodalmát. Saját bevallása szerint komolyan felvetődött benne, hogy eladja az egész vállalkozást megelőzve ezzel az örökléssel járó nehézségeket, de végül rájött, hogy azért kell munkálkodjon, hogy mindegyik fiát megtanítsa arra, hogyan tud bevonódni az üzletbe és együtt gondolkodni a többiekkel, a rokonokkal. Most ezt valósítja meg családon belül, a többi vállalkozónak pedig a Felelős Családi Vállalkozások Egyesületének megalapításával segít. Álma, hogy igazi vállalkozó dinasztiák eresszenek gyökeret Magyarországon.

 

Kürti Sándor azt a dilemmát osztotta meg a hallgatósággal, hogy mennyire nehezére esik átadni egy vállalkozást akkor, amikor már végre kezd belejönni. Az bosszantja a legjobban, hogy Magyarországon eddig nagyon rövid, 25 éves története van a tulajdonlásnak és ebben a helyzetben még nincsenek kiforrott gyakorlatok: a nyugattól még nem vettük át a jó példákat, a magunkét pedig még nem találtuk ki. Éppen ezért átadni is nehéz egy gépezetet és ekkor az ember leginkább arra koncentrál, hogy a következő generációnak a maga módján megtanítsa az ”okos tulajdonlást”. Szerinte a legnagyobb titok egyszerre figyelni a piacra és a belső kapcsolatokra, erőkre.


(Fotó: Kotschy Gábor - Orbital Strangers) 

 

A startup szekcióban a zsűri ugyanezt emelte ki, amikor 1-2 generációval és valódi vállalkozási tapasztalat nélküli fiatal pitchelőkről beszéltek. Függetlenül attól, hogy az imitált elevator pitch-en kinek osztottak ki névjegykártyát (ami érdeklődésüket jelentette), ők ezekre figyeltek leginkább:

 

  • Somlai Fischer Ádám (Prezi): a csillogó szem nem elég, jó csapat kell és, hogy sose tévesszük szem elől a piacot
  • Simó György (Day One Capital): a pitch nem egy simogatós műfaj, itt vagy rendben van a pitéd (product, idea, team, execution), vagy nem
  • Szombati András (Primus Capital): lehet-e hinni a jövőben, amit felvázolnak és, hogy tudják-e mi a következő lépés

 

Bevallásuk szerint kevés ilyen startup ötlet van, sőt, sokszor többnek tűnik a pénz, mint az életképes ötlet. Persze a trollkodó Oszkó is megmondta, hogy sok pénzből sok bukta lesz, de nem baj, mert ez a világ rendje.

forbesflow2.jpg

(Fotó: Kotschy Gábor - Orbital Strangers) 

 

A végén pedig itt olvashatjátok kedvenc mondásainkat:

 

„Amikor családi vállalkozásba jössz be, nem biztos, hogy a tudásod miatt jössz be, ezért nem tehettünk mást, mint hogy a fiúnkat arra tanítottuk, hogy ne undorodjon a vállalkozásunktól.”- (Kürti Sándor, Kürt Zrt.)

„A vállalkozónak még mindig van pejoratív értelme Magyarországon, de ha egy családi vállalkozóról van szó, az mindig egy jó ember!” – Galambos Márton (Forbes)

"A szedd magad mozgalomnak vége, csak ez sajnos néhány embernek még nem világos" (Cserpes István, Cserpes Sajtműhely) 

"Vicces, hogy azaz ember, aki tartozik nekünk 2 millió forinttal itt ül amúgy mosolyogva a sorok között" (Klementz Kata, Loffice)

Címkék:

Címkék: beszámoló startup oázis forbes kürt prezi cserpes családi vállalkozás loffice kockázatitőke primus capital day one capital elevator pitch németh áron fiatal vállalkozók balogh timi klementz kata helloidea forbesflow mastergood

A bejegyzés trackback címe:

https://helloidea.blog.hu/api/trackback/id/tr866794117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása