hello.idea

Fiatal vállalkozók, akik elmesélik, honnan jött az ötletük, hogyan építették fel saját márkájukat és mit jelent ez nekik.

Facebook

 

Twitter

Címkék

absoloot (1) alkoholostermék (3) almabor (1) balogh timi (2) barcamp (1) barcelona (1) be-novative (1) bécs (1) beszámoló (1) bognár dániel (1) bootstraping (1) bor (1) borászat (1) boutiqbar (1) brand (2) brewie (1) bringa (2) budapest (10) bürokrácia (9) chainless budapest (1) cider (1) cimbi (1) co-working (2) codie (1) couchsurfing (1) család (3) családi vállalkozás (5) cserpes (1) csetvei krisztina (1) csetvei pince (1) csiszár katalin (1) csokoládé (1) csokoládékészítés (1) cuisine (1) cukorka sweetfabric (1) cultivo (1) czider (1) day one capital (1) design (3) designer startup (1) designműhely (1) design terminál (1) divat (2) dj (1) dobos andrás (1) drungli (1) easylearn (1) easymaths (1) egészséges életmód (1) egyetem (1) együd barbara (1) élelmiszer kiszállítás (2) elevator pitch (2) előadás (1) elvándorlás (1) engame (1) építészet (1) építésziroda (1) építőipar (1) erdei péter (1) ereid gjergij (1) espresso embassy (1) fashion (1) fekete (1) felsőoktatási felkészítés (2) fiatal vállalkozók (23) filmfabriq (1) filmipar (1) filmproducer (1) flatlab (1) földi barbara (1) folqa (1) folqa collection (1) forbes (1) forbesflow (1) forbes fiatalok (1) főzés (1) galéria (1) gasztro (1) gasztronómia (9) gazdasági válság (1) geréby zsófi (1) gerzsenyi andrás (1) getpress (1) guy kawasaki (1) gyerekek (1) gyermekbiztonság (1) házi sörfőzés (1) helloIDEA (1) helloidea (1) hermann andrea (1) hosszúlépés járunk (1) indiegogo (3) innováció (1) insitu (1) irodabérlés (1) ismeretterjesztő (1) játék (1) juhász-váczi henriett (1) kairos society (1) keleclothing (1) kerékpár (1) kézművesség (1) khan academy (1) kitchenbox (1) klementz anna (1) klementz kata (2) kockázatitőke (2) kohlhéb róbert (1) koktélok (1) környezetbarátság (1) környezetvédelem (1) kortárs (1) kötélhajtás (1) középiskola (1) közösségi finanszírozás (2) közösségi iroda (1) közösségi toborzás (1) kreanod (1) kreatívok (2) kritikus gondolkodás (1) külföldi egyetemek (1) kultúra (1) kürt (1) lab5 architects (1) lendvai linda (1) lévai balázs (1) limbacher tivadar (1) loffice (2) london (1) mastergood (1) ma este színház (1) merker dávid (1) minibrake (1) minőség (1) mobilapplikáció (2) molnár eszter (1) mome (1) mosóczi andrás (1) műgyanta (1) multinacionális vállalat (2) művészet (2) művészeti menedzsment (1) nagy zoltán (1) nekedterem (1) németh áron (2) neticle technologies (2) nyomda (1) oázis (1) oktatás (2) online-marketing (1) online tanulás (1) osváth gábor (1) pál marcell (1) papír (1) példakép-program (1) pocketguide (1) portfolion (1) powerlancer (1) prezi (1) primus capital (1) programozás (1) pszichológia (1) recreativity (1) repülőjárat kereső (1) rétai martin (1) robot (1) robotika (1) rólunk (1) rózsavölgyi csokoládé (1) showroom (1) singularity university (1) sipos anna (1) social media (1) somogyi tibor (1) sör (1) sorozatvállalkozó (1) spin-off klub (1) startup (7) startup inkubátor (1) startup ökoszisztéma (2) steve jobs (1) stilblog (1) stringbike (2) supermarket gallery (1) szabadkai attila (1) szabadúszók (1) szabó katalin (1) szakmai workshop (1) szekeres péter (1) szesztay péter (1) szilícium-völgy (1) színház (1) szirtes marcell (1) szöllősi gergő (1) szövegelemzés (1) szuvenír (1) tanulás (1) társadalmi vállalkozás (1) távfék (1) távoktatás (1) techcrunch (1) technológia (2) tölyhi orsolya (1) történetmesélés (1) tóth orsi (1) továbbtanulás (2) turizmus (1) újhullámos kávézó (1) újrahasznosítás (1) urbanlegend (1) vállalati fejlesztések (1) vállalkozásfejlesztés (1) vállalkozzunk.hu (1) várady tibor (1) várnagy priszcilla (1) városélmény (1) városi séták (2) vatera (1) világ legjobb bárjai (1) Címkefelhő

21 Molnár Eszter (NekedTerem)

hello.idea 2014.11.11.

„From farm to table” – ez a népszerű szlogen és mozgalom az elmúlt években letarolta az angolszász gasztropiacot, ahol egyre többen táplálkoznak tudatosan, amihez elengedhetetlen, hogy tudják, hogy honnan kerül spájzukba a megvásárolt élelmiszer. Erre a hiperekben nincs mód. A kistermelőknél van. Ezért felkutatják őket. Ez az igény hazánkban is jelen van, különösen a városlakók között, de a helyzetet megoldó szolgáltatás eddig nem létezett.

Molnár Eszter ötlete, a NekedTerem végre betöltötte ezt az űrt Budapesten. Két éve friss és minőségi gyümölcsök, zöldségek, sajtok, szörpök, vagy éppen pástétomok széles választéka érkezhet a küszöbünkre. Ehhez pedig nem kell más, mint pénz (nem több, mintha valaki kimenne a legközelebbi pesti piacra) és internet, hogy ne csak az élelmiszerek képeit, hanem azok termelőit is megismerhessük. Termelőtől az asztalra. Magyar gasztronómia 2.0. Ez a NekedTerem!

 

Miről szól a NekedTerem?

Hazai kistermelői élelmiszereket szállítunk házhoz. Kezdetben kizárólag zöldséget és gyümölcsöt. Ma már szinte mindent, amire a konyhában és a spájzban szükség lehet.

 

Honnan jött az ötlet?

Az IBS-en végeztem marketingesként, aztán az évek alatt a munkáim kapcsán beleástam magam az online világba, például a Vatera indulását és első lépéseit testközelből láttam. A szakmám tapasztalatai mellé jött egy közeli jó barát, aki programozással foglalkozott, valamint a gasztronómia iránti csillapíthatatlan érdeklődésem, nagyon szeretek főzni. A konkrét ötlet akkor öltött formát, amikor megszületett a kisfiam és ebben az időszakban szerintem minden anya szembe találja magát a problémakörrel, hogy a legjobbat és legegészségesebbet akarja adni a gyerekének. Ráadásul ilyenkor, ha nincs az embernek segítsége, nehezen jut el olyan helyekre, ahol ezt be is tudja szerezni. Lényegében ez indította el, hogy összeálljon a NekedTerem, és indult el 2 évvel ezelőtt.

 

Környezeted hogyan reagált a váltásra?

A férjemmel (Sipos Kornél filmproducer, játék- és reklámfilmrendező, a Mozgó Mozi filmes közösségi vállalkozás alapítója – hello.idea) közösen döntöttük el, hogy belevágok, úgyhogy ő messzemenőkig támogatott. A szüleim ezzel szemben kevésbé voltak pozitívak, szerintük az egészséges életmódban, illetve a NekedTerem modelljében nincs akkora potenciál, mint azt én gondolom. A barátok – férjemhez hasonlóan – támogatóak voltak, bár az elején megmosolyogták az ötletet és erősen kételkedtek. De azaz igazság, hogy két kisbaba után észrevettem, hogy engem a kismama időszak óriási extra energiával áldott meg, és senki nem lepődött meg azon, hogy különösen tevékeny lettem és le akartam vezetni az energiáimat, ezúttal éppen egy vállalkozásban – nevet Eszter.

 

photo 1 (2)_1.JPG

(Molnár Eszter, a NekedTerem alapítója)

 

Eddig milyen nehézségekkel találkoztál?

Sajnos jó néhánnyal. Az indulásnál az egyik a termelői bizalmatlanság volt. Az elején hihetetlenül nehéz volt meggyőzni a kistermelőket, hogy működjenek velünk együtt. Ez részben az ismeretlenségből fakadt, hiszen nekem korábban nem volt közöm ehhez az iparághoz. Részben meg, mert sokuknak rossz tapasztalatuk volt más kereskedőkkel. A második, hogy a termelők készletei limitáltak. Sok termelő ugyanis kizárólag egy szűk körnek termel: magának, barátoknak, rokonoknak, vagy maximum még a helyi vásárra; vagyis, ha ezeken az utakon elmennek a zöldségek, gyümölcsök, akkor nincs plusz készlet, nem tudnak szállítani. A harmadik pedig, mint kiderült számomra, a kereskedő kontra termelő problematika volt. A piacokon ugyanis jóval több kereskedő mozog, mint valódi termelő. Utóbbiak tulajdonképpen alig vannak, hiszen a földön dolgoznak. Tehát rá kellett jönnöm, hogy nem is feltétlenül a piacokon fogom megtalálni a termelőimet.

A mostani problémák közül – vagy inkább állandó problémák közül – talán a szerződéskötés nehézségeit említeném. Sok termelő nem szeret szerződéseket kötni, amit valahol értek is, mivel lényegében lehetetlen garantálni, hogy adott időszakban pontosan mennyit tud termelni valaki. Külső befektető bevonásán is gondolkodtam már, de olyan partnert találni, aki nem akarja elvinni ezt az egészet multi irányba, meghazudtolva az eredeti céljainkat, terveinket, ráadásul egyenrangú félként kezel engem, szinten lehetetlen.

 

 

Ez sok nehézségnek tűnik. Készítettél előzetes piackutatást?

Nem éreztem szükségesnek. Persze a fentiek fényében ez tűnhet hibának, mert most találkozom piaci sajátosságokkal, de az én felfogásom nagyon egyszerű: azt kell másoknak adni, amit én magam is fogyasztanék. Úgy érzem ebben a meggyőződésben az elmúlt 2 évünk engem igazol. Sokat kell amúgy edukálni az embereket arról, hogy mi a bio, miért jó a hazai, miért fontos a minőségi alapanyag, hogy hogyan kell kezelni a laktózérzékenységet. Mi erre válaszokat adunk és élelmiszer kosarakat teszünk össze, akár vásárlói igény szerint, heti rendszerességgel.

 
photo 4 (1)_1.JPG

(NekedTerem: termelőtől az asztalra)

 

Mit tanultál a NekedTerem indulása óta magadról és a vállalkozásról?

Személyesen mindenképpen a konfliktustűrést és -vállalást emelném ki. Ezek nekem különösen nehezen mentek, mivel inkább konszenzuskereső vagyok, ám a vállalkozásom más típust követelt, úgyhogy ehhez fel kellett nőnöm. Aztán a keménységet is tanulnom kellett. Ha valamit akarok, valamiben hiszek, azt végig kell vinnem, nincs elgyengülés. Végezetül a kommunikáció fontosságát mondanám, ami mind a munkatársak, mind a beszállítók felé fontos. Mindenkinek értenie kell, hogy mit akarok, ezért mindig pontos iránymutatás kell, különben problémák adódnak.

Vállalkozás szintjén egyfelől a HR nehézségeket említeném: igazán nehéz olyan megbízható, nagy munkabírású és precíz munkatársakat találni, akik értik, hogy ez az egész történet miről szól. Másfelől a vásárlói prekoncepció megdöntését, miszerint a NekedTerem valami úri szolgáltatás Bel-Budán. Ez nem így van, semmivel sem vagyunk drágábbak, mintha valaki útiköltséggel együtt bevásárolna egy nagyobb fővárosi piacon. Harmadrészben pedig az állami bürokráciát és adóterhelést említeném, ami szörnyű. Az egész rendszer átláthatatlan, sőt, néha egyenesen káros, például a közmunkaprogram esetében, ami részben tőlünk, kisvállalkozóktól von el rátermett embereket.

 

 photo (3).JPG

 

Mi a véleményed a kudarcról? Félsz tőle, hogy bedőlhet a NekedTerem?

Szerencsére ahhoz már van egy jól kiépült és lojális ügyfélkörünk, hogy ne kelljen attól félnem, hogy összeomlunk. Természetesen előre nem látom a jövőt, de azért erre kis esélyt látok. Ami viszont valós probléma, és meghatározhatja a jövőnket, az egyértelműen a növekvő adóterhelés. Ettől most is tartok.

 

Mi a legnehezebb a NekedTerem életében, hiszen a mezőgazdaság pont az a szektor, amiben mindig vis major helyzetek állnak elő?

Ez igaz, ezzel mindig meg kell birkózni. Egyszerűen előállnak olyan helyzetek, hogy a beszállító nem tudja szállítani a beígért mennyiséget, vagy nem terem az adott gyümölcsből, mert fagy van. Ezen túl kell lépni és megpróbálni valami mással helyettesíteni. Ezért is keresek folyamatosan kistermelőket. Ami még nehézség, hogy ugyanúgy a másik oldal is lehet ennyire hullámzó. Például valakinek nem tetszik eléggé a répa, mikor szerintem kiváló minőségű. Ezekkel a helyzetekkel is nehéz mit kezdeni, mert mi nagyon odafigyelünk a minőségre, mégis mindig akadnak elégedetlen emberek.

 photo 5 (1).JPG

 (NekedTerem: termelőtől az asztalra)

 

Milyen jövőbeli terveid vannak?

Rengeteg tervem van. Szeretném erősíteni az irodai kiszállítási profilunkat, mert eddig erre nem fektettünk kellő hangsúlyt, holott úgy látom igény lenne rá. Gondolkodom franchise-rendszer kiépítésén, hogy a szolgáltatásunk ne csak Budapesten, hanem több nagyobb hazai városban is elérhető legyen. Szeretnék egy kisebb éttermet, ahol kizárólag az általunk beszerzett árukat hasznosítanánk. Meg jól jönne egy kicsivel nagyobb üzem a mostaninál, ahol a NekedTerem saját termékeit állíthatnánk elő. Szóval vannak ötletek.

 

Hazai vállalkozói életről mi a véleményed? Mit kellene fejleszteni?

Én csak a saját iparágamról, a gasztronómiáról tudok beszélni, hiszen abban élek. Nekem erről a területről összességében pozitív a benyomásom. Sok a hasonlóan gondolkodó, hasonló célokért küzdő szereplő. Mindenki jobb minőséget akar, mindenki egyre tudatosabban akar táplálkozni, és ez szerintem mind nekünk kereskedőknek, termelőknek jobb, mind nektek, fogyasztóknak. Ráadásul ezek az emberek megtalálják egymást és pozitív hatással vannak egymásra és emelik a minőséget. Hiszek abban, hogy a kiváló hazai élelmiszernél nincs fontosabb dolog az életünkben.

 photo 2 (2)_1.JPG

 

Milyen tanácsokkal szolgálnál a kezdő vállalkozóknak?

Ez az egész nem való mindenkinek. Talán messze ez a legfontosabb tanácsom. Egy saját vállalkozásból nem lehet csak úgy kiszállni. Nem lehet estékre, hétvégékre, szabadságra kikapcsolni, jön veled mindenhova. Sokszor állandó a stressz, a konfliktus, ezeket nem lehet megúszni. Nagyon fontosnak tartom a marketing szemlélet is. Ma már nem elég a jó termék, jónak is kell mutatkozni és képesnek kell lenni elhelyezni magad a piacon.

Mindezek ellenére egy vállalkozás mindig a tiéd lesz, a te gyereked. A munkád során rengeteg érdekes és értékes embert ismerhetsz meg, akiket egyébként nem lenne módod. Gasztrovállalkozóként pedig azt tenném hozzá, hogy minőségi élelmiszerrel foglalkozni remek, mert boldogságot ad másoknak.

 

Ha tetszett nektek a Molnár Eszterrel készített interjúnk, akkor mindenképpen kövessétek őket Facebook-on, valamint saját honlapjukon.

És ha újabb, a NekedTerem-hez hasonló inspiráló történetet szeretnétek olvasni, akkor nézzétek meg korábbi beszélgetéseinket és kövessetek minket (Facebook, Twitter, Instagram), mert megéri!

Ha pedig szeretnétek, hogy veletek is beszélgessünk, vagy tudtok olyat vállalkozásról, akivel szerintetek megérné leülnünk, akkor írjatok nekünk bátran: hello.idea.blog@gmail.com

És még egy kérés a végére: szavazzatok ránk a Goldenblog versenyben, a business kategóriában válasszátok a hello.idea-t. Köszi előre is, Timi és Áron. 

Címkék:

Címkék: budapest bürokrácia gasztronómia vatera családi vállalkozás nekedterem online-marketing molnár eszter élelmiszer kiszállítás

A bejegyzés trackback címe:

https://helloidea.blog.hu/api/trackback/id/tr576880175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása