hello.idea

Fiatal vállalkozók, akik elmesélik, honnan jött az ötletük, hogyan építették fel saját márkájukat és mit jelent ez nekik.

Facebook

 

Twitter

Címkék

absoloot (1) alkoholostermék (3) almabor (1) balogh timi (2) barcamp (1) barcelona (1) be-novative (1) bécs (1) beszámoló (1) bognár dániel (1) bootstraping (1) bor (1) borászat (1) boutiqbar (1) brand (2) brewie (1) bringa (2) budapest (10) bürokrácia (9) chainless budapest (1) cider (1) cimbi (1) co-working (2) codie (1) couchsurfing (1) család (3) családi vállalkozás (5) cserpes (1) csetvei krisztina (1) csetvei pince (1) csiszár katalin (1) csokoládé (1) csokoládékészítés (1) cuisine (1) cukorka sweetfabric (1) cultivo (1) czider (1) day one capital (1) design (3) designer startup (1) designműhely (1) design terminál (1) divat (2) dj (1) dobos andrás (1) drungli (1) easylearn (1) easymaths (1) egészséges életmód (1) egyetem (1) együd barbara (1) élelmiszer kiszállítás (2) elevator pitch (2) előadás (1) elvándorlás (1) engame (1) építészet (1) építésziroda (1) építőipar (1) erdei péter (1) ereid gjergij (1) espresso embassy (1) fashion (1) fekete (1) felsőoktatási felkészítés (2) fiatal vállalkozók (23) filmfabriq (1) filmipar (1) filmproducer (1) flatlab (1) földi barbara (1) folqa (1) folqa collection (1) forbes (1) forbesflow (1) forbes fiatalok (1) főzés (1) galéria (1) gasztro (1) gasztronómia (9) gazdasági válság (1) geréby zsófi (1) gerzsenyi andrás (1) getpress (1) guy kawasaki (1) gyerekek (1) gyermekbiztonság (1) házi sörfőzés (1) helloidea (1) helloIDEA (1) hermann andrea (1) hosszúlépés járunk (1) indiegogo (3) innováció (1) insitu (1) irodabérlés (1) ismeretterjesztő (1) játék (1) juhász-váczi henriett (1) kairos society (1) keleclothing (1) kerékpár (1) kézművesség (1) khan academy (1) kitchenbox (1) klementz anna (1) klementz kata (2) kockázatitőke (2) kohlhéb róbert (1) koktélok (1) környezetbarátság (1) környezetvédelem (1) kortárs (1) kötélhajtás (1) középiskola (1) közösségi finanszírozás (2) közösségi iroda (1) közösségi toborzás (1) kreanod (1) kreatívok (2) kritikus gondolkodás (1) külföldi egyetemek (1) kultúra (1) kürt (1) lab5 architects (1) lendvai linda (1) lévai balázs (1) limbacher tivadar (1) loffice (2) london (1) mastergood (1) ma este színház (1) merker dávid (1) minibrake (1) minőség (1) mobilapplikáció (2) molnár eszter (1) mome (1) mosóczi andrás (1) műgyanta (1) multinacionális vállalat (2) művészet (2) művészeti menedzsment (1) nagy zoltán (1) nekedterem (1) németh áron (2) neticle technologies (2) nyomda (1) oázis (1) oktatás (2) online-marketing (1) online tanulás (1) osváth gábor (1) pál marcell (1) papír (1) példakép-program (1) pocketguide (1) portfolion (1) powerlancer (1) prezi (1) primus capital (1) programozás (1) pszichológia (1) recreativity (1) repülőjárat kereső (1) rétai martin (1) robot (1) robotika (1) rólunk (1) rózsavölgyi csokoládé (1) showroom (1) singularity university (1) sipos anna (1) social media (1) somogyi tibor (1) sör (1) sorozatvállalkozó (1) spin-off klub (1) startup (7) startup inkubátor (1) startup ökoszisztéma (2) steve jobs (1) stilblog (1) stringbike (2) supermarket gallery (1) szabadkai attila (1) szabadúszók (1) szabó katalin (1) szakmai workshop (1) szekeres péter (1) szesztay péter (1) szilícium-völgy (1) színház (1) szirtes marcell (1) szöllősi gergő (1) szövegelemzés (1) szuvenír (1) tanulás (1) társadalmi vállalkozás (1) távfék (1) távoktatás (1) techcrunch (1) technológia (2) tölyhi orsolya (1) történetmesélés (1) tóth orsi (1) továbbtanulás (2) turizmus (1) újhullámos kávézó (1) újrahasznosítás (1) urbanlegend (1) vállalati fejlesztések (1) vállalkozásfejlesztés (1) vállalkozzunk.hu (1) várady tibor (1) várnagy priszcilla (1) városélmény (1) városi séták (2) vatera (1) világ legjobb bárjai (1) Címkefelhő

23 Hermann Andrea (Absoloot)

hello.idea 2014.12.05.

Az Absoloot a Soroksári úti Hungária Malomudvar egyik tágas gyárépületében lelt otthonra, itt, gyönyörűen nyomtatott és kezelt papírok között beszélgettünk Hermann Andrea alapítóval. A minőségi papírok magasnyomásával, valamint prémium nyomdai megoldások kivitelezésével foglalkozó vállalkozás már 3 éve létezik, és hozzáállásukkal, szakmai szemléletükkel olyan megrendelői elégedettséget érnek el folyamatosan, hogy máris a kreatív és design szolgáltatások szélesebb spektrumán kapnak megbízásokat.

Andrea legfrissebb tervei szerint nyomdája hamarosan átalakul, és „mezei” nyomdából valódi kreatívgyárrá avanzsál. Ez azt jelenti, hogy az üzleti megrendelők minden kívánságát képes lesz „abszolút” teljesíteni: legyen az névjegy nyomás, ahogy eddig is, vagy akár arculati tervezés.

Mi kell ahhoz, hogy egy nyomda meglépje ezt a bővülést? Mit jelent a designműhely? Elég-e csak kreatívnak lenni ezen a piacon? Milyen az, amikor két printszerelmes egymásra talál? Andrea ezekről is mesélt nekünk.

                              

Miről szól az Absoloot?

A papír, a design, a nyomtatott anyagok és a minőség iránti olthatatlan szerelemről.

 

img_0491_1_.JPG

img_0492_1_.JPG

 

Honnan jött számodra az ötlet?

2011-ben üzlettársammal közösen találtuk ki, hogy létre kellene hozni egy olyan vállalkozást, ami fiatal művészek közreműködésével designtermékek gyártásával foglalkozik. Ez volt az alap. Aztán, ahogy belevágtunk, és megjelentek az első munkáink, elkezdtek minket megtalálni szabadúszó kreatívok. Ők először nálunk akarták nyomtatni az ötleteiket, amikor pedig jobban megismertek minket, együtt is akartak velünk dolgozni. Lényegében így alakult ki az Absoloot jelenlegi profilja: tehetséges és szabadúszó kreatívok összekapcsolódva a mi „nyomdánkkal”, aminek az eredménye rengeteg egyedi termék és sok elégedett ügyfél.

Az Absoloot külön érdekessége, és egyben büszkesége a közel 120 éves J.Anger & Söhne taposó tégelysajtó. A műhely mai napig a tradicionális munkák tere, legyen szó 10 egyedi könyv kötéséről vagy ritkaságszámba menő papírok berendeléséről és nyomásáról.

 

img_0495_1_.JPG

img_0494_1_.JPG

Eddig mi okozta neked a legtöbb fejtörést?

A komoly adminisztrációs-, illetve adóterhekkel gondolom nem mondok újat. Az, hogy ugyanolyan elvonásokkal sújtják az éppen induló, mint a már hosszú évek óta üzemelő vállalkozásokat, sok esetben megöli a lelkesedést, a vállalkozói kedvet, a kreativitást. Az egész hazai rendszer nem mikrovállalkozóbarát.

Emellett pedig az együttműködéseket említeném más nyomdákkal, könyvkötészekkel. Problémák ugyanis itt is voltak, főként az elején. Mivel a nyomdászat alapvetően férfiszakma, nehezen fogadtak két, kicsit buggyantnak tűnő ötletekkel érkező nőszemélyt. Bár, ha jobban belegondolok, férfiaktól is hallok hasonló megjegyzéseket, így lehet, hogy csak mi reagáltunk érzékenyebben.

 

Mi az, ami megkülönböztet titeket a többiektől?

A minőségnek olyan szintjét, amely eddig mindenkit meggyőzött. A printszerelem azt jelenti, hogy bárkinek bármit megnyomunk, ha megosztja velünk, hogy mit szeretne, mit álmodott meg, akkor ahhoz képest a legszebbet fogom neki adni. Ehhez sokat kell kérdezni és sokat kell magyarázni is, ami időigényes, de a végeredményen is meglátszik ez az extra törődés. Ha ezen a folyamaton valakinek van türelme és ideje átesni velünk, akkor nem fog csalódni.

 

img_0497_1_.JPG

img_0496_1_.JPG

 

 

Az elmúlt 3 évnek mik a legfőbb tapasztalatai?

Nem vagyok túl jó vezető, rengeteget kell még tanulnom. Gyakran előfordul, hogy sokat követelek a munkatársaimtól, makacsul ragaszkodom bizonyos elképzelésekhez és nehezen delegálok. Rövidebben pedig talán úgy fogalmaznék, hogy van bennem némi diktatórikus hajlam – nevet. De igyekszem változni.

A személyes tapasztalaton kívül pedig mindenképpen azt az általános érvényű helyzetet emelném ki, hogy egy vállalkozás likviditására oda kell figyelni: mikor és milyen befektetővel dolgozunk együtt, hogy milyen könyvelőt választunk, a pénzügyekre fel kell készülni. Úgy érzem, hogy mi ebbe az egészbe tényleg szerelemből vágtunk bele, talán kicsit felkészületlenül is. Természetesen minden kezdő vállalkozásnak vannak pénzügyi problémai az elején, vagy mellé fog könyvelőkkel, partnerekkel. Ezekre figyelni kell és jobban felkészülni érzelmileg és financiálisan is, ha lehet.

 

Volt olyan kudarc, amit kiemelnél?

Minden nap van kihívás, ha nem sikerül úgy valamilyen munka első nekifutásra, ahogy szeretnénk. Még nincs kialakult csapatunk és rengeteg szabadúszóval dolgozunk projekt alapon, így minden új megbízás egy új tanulási folyamat, amiben sok a hibalehetőség.

 

Emlékszel az első vevőtökre?

Ha jól emlékszem, akkor az első Absoloot vevő egy 6 év körüli kislány volt, aki minden női praktikát bevetve győzte meg apukáját, hogy megkaphassa az egyik jegyzetfüzetünket. Ez a Stilblog design vásáron történt.

img_0490_1_.JPG

img_0498_1_.JPG

 

 

Mesélnél kicsit a terveitekről?

Sok ötlet van a fejemben, talán a legfontosabb, hogy az Absoloot nyomdából egyfajta design ügynökséggé alakuljon. A koncepció az, hogy legyen egy első osztályú megoldásokat nyújtani képes nyomda mellett rengeteg olyan, rendkívül tehetséges, szabadúszó kreatív, akiket használni lehet különböző típusú megrendelésekre. A cél tehát az, hogy a jövőben az Absoloot hidat képezzen a designerek és a megrendelők között. Ez a kreatívok és az ügyfeleink érdeke is. Ráadásul az, amit mi hozzáteszünk, az a teljes körű megvalósítás. Tehát a megtervezett arculati elemeket nem csak digitálisan készítjük el, hanem le is gyártjuk, vagyis, megpróbáljuk lefedni a teljes kommunikációs és marketing spektrumot. Stratégiától a termékig. Ehhez a vízióhoz a saját termékpalettánkat is hozzá kell igazítani: elvisszük majd egy frissebb, kortársabb irányba.


Ez komoly elköteleződést sejtet. Ennyire lojálisak az ügyfeleitek?

Igen. Azok a partnerek, akikkel együtt dolgozunk, értik és elismerik azt a munkát, amit az Absoloot végez, és örömmel dolgoznak velünk. Elfogadják, hogy minőségben és bizonyos kérdésekben számunkra nincs kompromisszum. Vannak munkák, amiket a munkával kapcsolatos minőségi – jellemzően alacsonyabb – elvárás miatt nem vállalunk. Szeretnénk, ha a portfóliónk igazán büszkeséggel tölthetne el minket és nagyobbrészt olyan megkeresésekkel is találjanak meg minket, aminek az általunk megtervezett és előállított végeredménye mind az ügyfelünknek, mind nekünk teljes elégedettséget okoz.

Természetesen vannak ügyfelek, akiknek nem tudunk megfelelni, de ez minden szolgáltatási területen így van. Szerencsére egyre több az az ügyfél, aki értékeli, hogy olyan munka elvégzésére és szolgáltatás biztosítására törekszünk, ami megszólal.

 

 

 

 

Ajánlanád másoknak ezt az életformát? Mik a legfőbb tanácsaid?

Persze, nem csinálnék mást, nem nagyon tudok elképzelni másik munkát magamnak. Jó ötlete bárkinek lehet. A fontos inkább az, hogy ki az, aki felismeri, hogy az, ami csinálni akar, az nincs a piacon, vagy legalább is nem olyan formában, ahogy ő szeretné. Illetve ki veszi a fáradságot, hogy felmérje, hogy az ötlete megvalósítható-e, méghozzá minél gyorsabban. Az ötlet ugyanis soha sem elég, az időzítés is fontos.

Ezen felül még fontos, hogy az első sikereknek örülni kell, de nem túlzottan, mert az elbizakodottá tehet minket, és az sohasem jó tanácsadó, semmilyen befektetés esetében. Valamint biztos tartalékkal érdemes belevágni egy saját cégbe, vagy az elején minél több bevételt fel kell halmozni, hogy legyen egy biztos háttér, ha az első idők sikerei után rosszabbak jönnének. És mielőtt elfelejtem, a jó szerződésekre mindig oda kell figyelni, az írott szó nagyon fontos – mosolyog.

 

img_0501_1_.JPG

 

img_0499_1_.JPG

Címkék:

Címkék: bürokrácia papír nyomda kreatívok stilblog absoloot szabadúszók hermann andrea designműhely

A bejegyzés trackback címe:

https://helloidea.blog.hu/api/trackback/id/tr436959545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.