hello.idea

Fiatal vállalkozók, akik elmesélik, honnan jött az ötletük, hogyan építették fel saját márkájukat és mit jelent ez nekik.

Facebook

 

Twitter

Címkék

absoloot (1) alkoholostermék (3) almabor (1) balogh timi (2) barcamp (1) barcelona (1) be-novative (1) bécs (1) beszámoló (1) bognár dániel (1) bootstraping (1) bor (1) borászat (1) boutiqbar (1) brand (2) brewie (1) bringa (2) budapest (10) bürokrácia (9) chainless budapest (1) cider (1) cimbi (1) co-working (2) codie (1) couchsurfing (1) család (3) családi vállalkozás (5) cserpes (1) csetvei krisztina (1) csetvei pince (1) csiszár katalin (1) csokoládé (1) csokoládékészítés (1) cuisine (1) cukorka sweetfabric (1) cultivo (1) czider (1) day one capital (1) design (3) designer startup (1) designműhely (1) design terminál (1) divat (2) dj (1) dobos andrás (1) drungli (1) easylearn (1) easymaths (1) egészséges életmód (1) egyetem (1) együd barbara (1) élelmiszer kiszállítás (2) elevator pitch (2) előadás (1) elvándorlás (1) engame (1) építészet (1) építésziroda (1) építőipar (1) erdei péter (1) ereid gjergij (1) espresso embassy (1) fashion (1) fekete (1) felsőoktatási felkészítés (2) fiatal vállalkozók (23) filmfabriq (1) filmipar (1) filmproducer (1) flatlab (1) földi barbara (1) folqa (1) folqa collection (1) forbes (1) forbesflow (1) forbes fiatalok (1) főzés (1) galéria (1) gasztro (1) gasztronómia (9) gazdasági válság (1) geréby zsófi (1) gerzsenyi andrás (1) getpress (1) guy kawasaki (1) gyerekek (1) gyermekbiztonság (1) házi sörfőzés (1) helloIDEA (1) helloidea (1) hermann andrea (1) hosszúlépés járunk (1) indiegogo (3) innováció (1) insitu (1) irodabérlés (1) ismeretterjesztő (1) játék (1) juhász-váczi henriett (1) kairos society (1) keleclothing (1) kerékpár (1) kézművesség (1) khan academy (1) kitchenbox (1) klementz anna (1) klementz kata (2) kockázatitőke (2) kohlhéb róbert (1) koktélok (1) környezetbarátság (1) környezetvédelem (1) kortárs (1) kötélhajtás (1) középiskola (1) közösségi finanszírozás (2) közösségi iroda (1) közösségi toborzás (1) kreanod (1) kreatívok (2) kritikus gondolkodás (1) külföldi egyetemek (1) kultúra (1) kürt (1) lab5 architects (1) lendvai linda (1) lévai balázs (1) limbacher tivadar (1) loffice (2) london (1) mastergood (1) ma este színház (1) merker dávid (1) minibrake (1) minőség (1) mobilapplikáció (2) molnár eszter (1) mome (1) mosóczi andrás (1) műgyanta (1) multinacionális vállalat (2) művészet (2) művészeti menedzsment (1) nagy zoltán (1) nekedterem (1) németh áron (2) neticle technologies (2) nyomda (1) oázis (1) oktatás (2) online-marketing (1) online tanulás (1) osváth gábor (1) pál marcell (1) papír (1) példakép-program (1) pocketguide (1) portfolion (1) powerlancer (1) prezi (1) primus capital (1) programozás (1) pszichológia (1) recreativity (1) repülőjárat kereső (1) rétai martin (1) robot (1) robotika (1) rólunk (1) rózsavölgyi csokoládé (1) showroom (1) singularity university (1) sipos anna (1) social media (1) somogyi tibor (1) sör (1) sorozatvállalkozó (1) spin-off klub (1) startup (7) startup inkubátor (1) startup ökoszisztéma (2) steve jobs (1) stilblog (1) stringbike (2) supermarket gallery (1) szabadkai attila (1) szabadúszók (1) szabó katalin (1) szakmai workshop (1) szekeres péter (1) szesztay péter (1) szilícium-völgy (1) színház (1) szirtes marcell (1) szöllősi gergő (1) szövegelemzés (1) szuvenír (1) tanulás (1) társadalmi vállalkozás (1) távfék (1) távoktatás (1) techcrunch (1) technológia (2) tölyhi orsolya (1) történetmesélés (1) tóth orsi (1) továbbtanulás (2) turizmus (1) újhullámos kávézó (1) újrahasznosítás (1) urbanlegend (1) vállalati fejlesztések (1) vállalkozásfejlesztés (1) vállalkozzunk.hu (1) várady tibor (1) várnagy priszcilla (1) városélmény (1) városi séták (2) vatera (1) világ legjobb bárjai (1) Címkefelhő

3 Szekeres Péter (Neticle Technologies)

hello.idea 2014.03.17.

Az egész netet uralni és beleolvasni minden tartalomba második olvasatra is világuralomra törésnek hangzik. A Neticle Technologies (vagy szimplán csak Neticle) mégis megcsinálta: már harmadik éve elemzi a netes tartalmakat. Szekeres Péterrel, az egyik alapítóval találkoztunk, aki megosztotta velünk vízióját arról, hogyan lehet egy szövegelemzési eljárás mögé felépíteni egy szoftvert, és mindezt egy trendi szolgáltatássá fejleszteni.

 

Péter hisz a csapatában, hiszen elmondása szerint e nélkül az egész nem létezne. Úgy gondolja, hogy ha viták vannak, akkor valójában mindenki jót akar a cégnek, csak éppen máshogy akarja azt. És ezeken a vitákon legalább annyit dolgoznak, mint magán a fejlesztésen. Miért hagyták ott a fiúk a biztos multi környezetet és mi számukra a startup lét lényege, ezt (is) firtattuk az interjúban.

 

 

Miről szól a cégetek?

 

A Neticle-lel lényegében megmutatjuk azt, hogy mit gondol a web. Összegyűjtjük a neten fellelhető publikus tartalmakat, majd azokat szöveg és vélemény alapján elemezzük. Pontosabban fogalmazva megmondjuk, hogy egy adott szöveg, egy adott vélemény mennyire pozitív vagy mennyire negatív hangvételű a vélemény alanyára nézve. Ez a cégek számára rendkívül fontos, hiszen így célzottan fejleszthetik termékeiket, javíthatják saját kommunikációjukat, vagy csak egyszerűen javíthatnak saját vagy termékeik megítélésén.

 

Mint megtudtuk, ez a márkáknak, vállalatoknak azért hasznos, mert a különböző döntéseik során beleláthatnak abba, hogy mi történik a neten, mit gondolnak róluk az emberek. Kiegészíthetik, finomhangolhatják PR vagy termékkommunikációs tevékenységüket, vagy krízisek esetén jobban átlátják a helyzetet, több információ birtokában tudnak kommunikálni.

 

„amivel mi a versenytársaink fölé tudunk nőni, azaz alkalmazott szövegelemzés”

 

Mi az ötletetek?

 

Korábban alkalmazott szövegelemzéssel foglalkoztam (a szakdolgozatomat is ebből írtam) és egyszer csak sikerült áttörni egy pontossági szintet az elemzésemben, amellyel úgy éreztem, többet is lehetne kezdeni. De az az igazság, hogy nehezen jöttünk rá, hogy mire lehet ez jó, hogyan lehet hasznosítani, mi legyen az a szolgáltatás, amivel értéket teremtünk.

 

A Neticle-nél tehát előbb létezett a technológia és utána jött az ötlet. Ami Péter bevallása szerint általában rossz, mert az igény nem feltétlenül létezik, azt meg kell teremteni. De végül összetették a szolgáltatási modellt, megtalálták a közös pontot.

 

Mit gondolsz, mitől egyedülálló a szolgáltatásotok?

 

A social media monitoring piac jelenleg nagyon aktív, ezért talán az, amivel mi a versenytársaink fölé tudunk nőni, azaz alkalmazott szövegelemzés. Tény, hogy már korábban is több cég foglalkozott hasonló szolgáltatással. A mi esetünkben az újítást emiatt egyrészről egyértelműen a szövegelemzés pontossága, másrészről pedig az a felhasználóbarát és könnyen használható, átlátható felület adja, amin keresztül a kapott információkat eljuttatjuk az ügyfeleinkhez. Szerencsére ezt nagyon szeretik a felhasználóink és ez versenyelőnyt ad nekünk.

 

„sok nehézségünk volt, de mivel mi ezeket inkább kihívásnak tekintettük, ezért ezek közül nem tudok olyat említeni, ami megoldhatatlan lett volna”

 

Neticle 1.JPG(Neticle, f: www.neticle.hu)
 

 Mikor és miért gondoltad azt, hogy ez egy vállalkozás?

 

Bár a korábban általam említett, alapötletet adó dolgozat 2010-ben készült el, mi igazából csak 2011-től számítjuk az indulást. Az e közötti bő egy évben elsősorban piackutatással, fejlesztéssel, vagyis tulajdonképpen az ötletünk tökéletesítésével és megvalósításával foglalkoztunk. Mindeközben az ötlet köré gyűlt a későbbi alapító csapat (velem együtt négyen), akikkel elkezdtünk startup versenyekre és találkozókra járni. Akkor már tudtuk, hogy ez egy vállalkozás kezdete.

 

Az alapító készségeket amúgy úgy válogattuk össze, hogy hatékonyan tudjunk elindulni. Korábban csak felületesen ismertük egymást. Ahogy összeálltunk, elkezdtünk fejleszteni és mi magunk is fejlődtünk. Ez egy elképesztő munka, amíg megnézed a teljes netet és abból valamit kiteszel egy felületre. Nagyon tudatosan gondolkodtunk és építettük a rendszert, utána jött a fejlesztés időszaka, végül tényleg megjelent az, amit látni szerettünk volna.

 

„mi nem vontunk be tőkét és utólag azt mondom, hogy jó döntés volt, mert sokkal jobban gazdálkodunk a pénzünkkel”

 

Milyen kezdeti nehézségeitek voltak?

 

Sok nehézségünk volt, de mivel mi ezeket inkább kihívásnak tekintettük, ezért ezek közül nem tudok olyat említeni, ami megoldhatatlan lett volna. A legtöbb problémát a fejlesztési idő becslése, valamint a pénzügyi tervezés jelentette. Mi ugye nem vontunk be tőkét és utólag azt mondom, hogy jó döntés volt, mert sokkal jobban gazdálkodunk a pénzünkkel. De lévén B2B cég vagyunk, nagyon meg tudja nehezíteni az életünket, ha ügyfeleink nem utalnak időben, ezzel tudni kell tervezni. Ezen kívül talán még az okoz nehézséget, hogy két állandó munkatársunk is külföldön él, de ezt szerencsére az internetnek hála tudjuk kezelni.

 

És, hogy jobban átlássuk egy startup kezdeti nehézségeit, Péter a Neticle egyik legfontosabb történetét is elmesélte nekünk:

 

2011-ben jött egy megkeresés egy ismert kommunikációs ügynökségtől, hogy mutassuk meg nekik a termékünket, mert érdekelné őket. El is indultam a bemutatóra, de ahogy leszálltam a villamosról, hívott a vezető fejlesztő, hogy a rendszer leállt. Ergo ott álltunk a Neticle első hivatalos üzleti megbeszélése előtt úgy, hogy a rendszerünk, amin dolgoztunk már egy egész évet, egyszerűen leállt. Ami elromolhat, az ugye el is fog. Ekkor azt mondtam a fejlesztőnek, hogy ha 15 perc alatt meg tudja csinálni, akkor megyek tovább, mert nagyjából ennyi idő alatt jutok el a céghez. De ha nem, inkább lemondom a találkozót. Ez elég ciki lett volna. A problémát végül sikerült megoldani és a bemutató is jól sikerült.

 

„ha bárki le tud beszélni, elbizonytalanít, akkor valami baj van”

 

Mi ment könnyebben, mint vártátok?

 

Az ügyfélkapcsolatok kezelése én úgy érzem erőssége a Neticle-nek, holott az elején nem voltunk biztosak benne, hogy arra a közvetlenségre, amit mi képviselünk, vevők lesznek-e az ügyfelek. Szerencsére így lett. A másik dolog pedig a tanulásra való hajlandóság, ami minden csapattagban ott van, és ez nagyon sokat számít, hiszen nincsen olyan probléma, amit ne tudnánk valahogy kezelni. Bátran nekimegyünk azoknak a területeknek is, amivel még sosem találkoztunk. Beleugrunk a dolgokba.

 

„a startup lét egy hobbi volt, ami belefért a munka mellett, de egy idő után túlnőtt a hobbi kategórián és akkor váltanom kellett”

 

Mit gondolt a környezetetek a vállalkozásotokról?

 

A Neticle hivatalos indulása előtt az IBM-nél dolgoztam. Szerettem a munkám, mert jó csapatban, értelmes munkákon dolgozhattam, úgyhogy kezdetben fel sem merült bennem, hogy a Neticle-ért váltanom kellene. A startup lét egy hobbi volt, ami belefért a munka mellett, de egy idő után túlnőtt a hobbi kategórián és akkor váltanom kellett. Aztán mindannyian beleszerettünk a projektbe, eljutottunk egy olyan szintre, hogy komolyabban kellett vele foglalkozni. Természetesen ez elmondva könnyebben hangzik, mint a valóságban, mert akkor nagyon kemény volt – folytatja Péter. Hiszen igazán az ember csak a saját vállalkozásában jön rá arra, hogy milyen valódi előnyei vannak egy vállalati munkahelynek, mennyivel egyszerűbb és kiszámíthatóbb. Van fix fizetés, céges laptop, céges telefon, fókuszáltabbak a feladatkörök. A környezetünk amúgy összességében támogató volt, talán a család részéről volt egy kis bizonytalanság, de ez szerintem normális.

 

Péter az első interjúalanyunk, aki ennyire élesen váltott a vállalkozói létbe, logikusan adódott a kérdés, hogy a korábbi nyugodt multi környezethez képest három év távlatából nem bizonytalanodtak-e el?

 

Ha bárki le tud beszélni, elbizonytalanít, akkor valami baj van - mondta nekünk Szirmai Péter, a Corvinus Spin-Off Klubjának akkori vezetője, ő volt az első mentorunk - A csapatodnak igazán kell ebben hinni. - És mi azóta is ezt követjük.

 

Neticle 2.jpg 

Hogyan emlékszel az első eladásra?

 

Erre szerintem mindenki emlékszik, meghatározó élmény, még meg is könnyeztem. Amikor biztossá vált az első ügyfél megnyerése, akkor azonnal felhívtam minden munkatársam, a szüleimet. Az volt benne a felemelő, hogy egy ilyen döntéssel egy független személy, egy tőled független vállalkozás értékeli a csapatod erőfeszítéseit.

 

„ami nagy tanulság, hogy most már jobban látjuk azt, hogy vannak limitek: emberi, pénzügyi, időbeli; ha ezeken túl egy ember nem tud teljesíteni, sajnos van ilyen”

 

Hoztatok olyan rossz döntést, amibe majdnem belebuktatok?

 

A Neticle három éve alatt kétszer majdnem csődbe ment, úgyhogy voltak rossz döntések: nem tudtunk jól számolni, fejleszteni. Ha akkor elbukunk, nagyon megviselt volna mindenkit. Amúgy azért nem történt gond, mert volt olyan szerencsénk, hogy ezekben a csőd közeli helyzetekben mi magunk, saját forrásból még éppen tudtuk finanszírozni a túlélésünket. De ha ez nem lett volna, akkor vége. A csapattal ezt utólag értékeltük és arra jutottunk, hogy összességében nem csinálnánk semmit másként, mert ezekből nagyon sokat tanultunk. Ami nagy tanulság, hogy most már jobban látjuk azt, hogy vannak limitek: emberi, pénzügyi, időbeli. Ha ezeken túl egy ember nem tud teljesíteni, sajnos van ilyen.

 

„mi mindig arra törekszünk, hogy nagyon erős, egységes csapatot építsünk, amiben mindenkinek meg van a maga szerepe”

 

Láttál másnál olyat, aminél örültél, hogy ez nem veletek történt?

 

Azt látom, hogy sok startup azért hullik szét, mert szétesik a csapat. A rengeteg külsős munkatárs, egymás meg nem ismerése mind a vállalkozás rovására megy. Más példákból okulva mi mindig arra törekszünk, hogy nagyon erős, egységes csapatot építsünk, amiben mindenkinek meg van a maga szerepe és így kompetenciákat tesztek össze a munkában. Szerintünk ezen múlik minden. Egy szóval annak a fontosságát hangsúlyoznám – ami sok helyen sajnos láthatóan nincs meg –, hogy valódi csapatot építsenek.

 

Van olyan dolog, amit máshogy tettetek volna?

 

Nincs.

 

Ott tartotok most, ahol a kezdéskor szerettetek volna?

 

Ha a terméket nézzük, akkor sokkal előrébb tartunk, mint gondoltuk. Ha viszont a Neticle üzleti oldalát nézzük, akkor némileg el vagyunk maradva a korábbi tervektől, de a lemaradást már látom, hogy hamarosan behozzuk. Néha beszélgetünk róla, hogyha kihagytunk volna néhány zsákutcát, mennyivel hamarabb eljutunk ide, de ez csak nosztalgiázás.

 

„mindenkinek érdemes eljárni startup eseményekre és nem megsértődni azon, ha bekap egy-két kemény kérdést”

 

Mit fejlesztettetek az indulás óta?

 

Elindítottunk egy kiegészítő terméket, amely akár kannibalizálhatja is az eredeti termékünket (de remélem, hogy nem fogja, ez majd idén derül ki). Tehát mindig bennünk van a fejlesztés, új ötletek, próbálgatások.

 

Ami még fontos, hogy a csapatba és a saját magunkról való tudatos gondolkodásban sokat fejlődtünk. Azt gondolom például, hogy mindenkinek érdemes eljárni startup eseményekre és nem megsértődni azon, ha bekap egy-két kemény kérdést. Ezen utóbbiak nekünk kiváltképp hasznosak voltak és nem is elsősorban a kapcsolatépítés miatt, hanem sokkal inkább azért, mert az ötletünk rengeteg külső véleményt kapott, ami sokat segített nekünk a fejlesztésekben és növelte az eltökéltségünket is.

 

A kezdés óta mit tanultál magadról és a vállalkozásépítésről?

 

Azt, hogy sokszor nagyon gyorsan kell döntéseket hozni. Gyakorlatilag naponta van legalább 20-30 olyan helyzet, ahol valamit mondani, dönteni kell. Ebben úgy érzem, hogy sokat fejlődtem, mert már képes vagyok ezeket a döntéseket minden túlgondolás nélkül meghozni.

 

Szekeres Péter (Neticle).JPG(Szekeres Péter, f: www.neticle.hu)

 

Hova teszed magad egy skálán, aminek a két vége az ösztönösen döntesz, a másik pedig, hogy tervezel?

 

Korábban szerettem túlságosan megtervezni döntéseket, most már inkább nekimegyek és csinálom a dolgokat kisebb iterációkkal, gyors visszamérésekkel.

 

Inkább a hosszú távú dolgok tervezésével töltöd a napod nagyobbik részét, vagy az operatív feladatokkal?

 

Egyelőre a humánerő problémák miatt kénytelenek vagyunk mindannyian sok mindennel foglalkozni, senkinek sincs szinte ideje, a napjaink teljesen ki vannak töltve. Nekem személy szerint kell még a delegálásban fejlődnöm, ez azért is van, mert nagyon szeretek operatív dolgokkal foglalkozni.

 

Honnan nyersz inspirációt?

 

Sok mindenből és sok mindenkitől. Az az igazság, hogy kifejezetten szeretem a jó hatásvadász videókat, esettanulmányokat. Tudom, hogy ki van színezve és senki sem vallja be, hogy mekkora buktái voltak, akkor is imádom őket. Érdekesnek tartom például Guy Kawasaki és Steve Jobs gondolatait vagy a Graphisoft történetét. A leginspirálóbb pedig, ha felhív egy ügyfél és azt mondja: „jól van srácok, jól csináljátok!”

 

Kiben bízol, ha üzletről van szó?

 

Elsősorban a Neticle-csapatában, a barátnőmben és közeli jó barátokban.

 

Vannak példaképeid?

 

Az ismert magyar startup-ok (pl. Prezi) egyértelmű példaképek, ahogy Jobs vagy Bill Gates életútjában is voltak olyan mozzanatok, amik sokat jelentenek. Nagybetűs példakép, akire minden szempontból felnézek, nincs. Vannak momentumok, személyiségjegyek, amelyek tetszenek és rajongok értük.

 

Ti gondolkodtok külföldi terjeszkedésben?

 

Az a nagyon nehéz dolog az európai terjeszkedésben, hogy szétszórt a piac: egészen máshogy kell eladni a franciáknak, mint a németeknek, és ez megnehezíti a teljes folyamatot, lépésenként kell haladni. Az a stratégiánk, hogy inkább legyünk egy kisebb piacon (európai országokban) a Top 3-ban, mint egy nagy piacon (Egyesült Államok) a Top 30-ban. A lokális hős szerep nekünk jobban áll, ezt választottuk.

 

„a leginspirálóbb pedig, ha felhív egy ügyfél és azt mondja: jól van srácok, jól csináljátok”

 

Keresitek az együttműködést más feltörekvő vállalkozásokkal?

 

Keressük, de megmondom őszintén, nem túlzottan. Alapvetően olyan kapcsolatokban hiszünk, ami mindkét fél számára kölcsönösen jó és hasznos.

 

Szerinted a vállalkozásotok egy sikersztori?

 

Egyelőre inkább „járható útnak” nevezném, a nagy startup sikertörténetek közé nem sorolnám. Egy-két év múlva már lehet, hogy más lesz a helyzet, mert ha például olyan ütemben növekszünk, mint most, akkor már lehetne a Neticle útját sikerként aposztrofálni. De ezt azért alapvetően én gondolom, ez pedig nem számít annyit, mintha ugyanezt az ügyfeleink, vagy tőlünk független emberek mondanák, úgyhogy inkább mások döntsenek erről. Amúgy, ha vannak az embernek megrendelői, az már maga a siker.

 

„bele kell vágni az ötletekbe, mert később bánni fogod”

 

Szerinted megérte belevágni?

 

Mindenképp megérte, nagyon. Amúgy erről rengeteget beszélünk a többiekkel, mert sokat tanultunk magunkról, egymásról, a munkákról, és mindig oda lyukadunk ki, hogy amit a Neticle-lel eddig elértünk, az nagyszerű és büszkék lehetünk rá.

 

"hiszen igazán az ember csak a saját vállalkozásában jön rá arra, hogy milyen valódi előnyei vannak egy vállalati munkahelynek, mennyivel egyszerűbb és kiszámíthatóbb"

 

Mi az három dolog, amiért vállalkozásra buzdítanál másokat?

 

Az alkotás és az építés öröme, mert ha sikerül a terved, ha nem, az általad elvégzett munka, az általad létrehozott produktum, jó esetben fennmarad örökre. Látni, hogy működik egy üzleti modell, egy ötlet, nagyon jó érzés. Az is izgalmas, hogy az ember rövid idő alatt rengeteget tanulhat magáról, amire egyébként nem biztos, hogy lehetősége lenne. Fontos az is, hogy saját vállalkozásba fiatalon érdemes belevágni, mert az embernek kevesebb kötöttsége van, sokkal flexibilisebb, ami egy startup esetében nagyon kell. Az utolsó pedig, hogy le kell számolni a bukástól való félelemmel, mert nincs értelme. Bele kell vágni az ötletekbe, mert később bánni fogod.

 

 

Az előző interjúalanyunk, Geréby Zsófi (UrbanLegend), a következő kérdést tette fel a Neticle-nek: „Gondolkodtok-e azon, hogy megváljatok a vállalkozástól? Mi az a pont, ahol ezt megteszi valaki?

 

Péter válasza: Mi egy interneten alapuló cég vagyunk, amely mögött rengeteg a know-how. Nem csak a kód a lényeg, hanem az összes tudás, amit azon felül hozzáadunk a csapatunkkal, szerintem e nélkül most nem is működne. Éppen ezért most nem akarnánk megválni az ötlettől. Persze nem zárjuk ki, hogy a jövőben eladásra kerülne a cég.

Címkék:

Címkék: steve jobs szövegelemzés social media multinacionális vállalat guy kawasaki fiatal vállalkozók neticle technologies szekeres péter spin-off klub

A bejegyzés trackback címe:

https://helloidea.blog.hu/api/trackback/id/tr955864937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása