hello.idea

Fiatal vállalkozók, akik elmesélik, honnan jött az ötletük, hogyan építették fel saját márkájukat és mit jelent ez nekik.

Facebook

 

Twitter

Címkék

absoloot (1) alkoholostermék (3) almabor (1) balogh timi (2) barcamp (1) barcelona (1) be-novative (1) bécs (1) beszámoló (1) bognár dániel (1) bootstraping (1) bor (1) borászat (1) boutiqbar (1) brand (2) brewie (1) bringa (2) budapest (10) bürokrácia (9) chainless budapest (1) cider (1) cimbi (1) co-working (2) codie (1) couchsurfing (1) család (3) családi vállalkozás (5) cserpes (1) csetvei krisztina (1) csetvei pince (1) csiszár katalin (1) csokoládé (1) csokoládékészítés (1) cuisine (1) cukorka sweetfabric (1) cultivo (1) czider (1) day one capital (1) design (3) designer startup (1) designműhely (1) design terminál (1) divat (2) dj (1) dobos andrás (1) drungli (1) easylearn (1) easymaths (1) egészséges életmód (1) egyetem (1) együd barbara (1) élelmiszer kiszállítás (2) elevator pitch (2) előadás (1) elvándorlás (1) engame (1) építészet (1) építésziroda (1) építőipar (1) erdei péter (1) ereid gjergij (1) espresso embassy (1) fashion (1) fekete (1) felsőoktatási felkészítés (2) fiatal vállalkozók (23) filmfabriq (1) filmipar (1) filmproducer (1) flatlab (1) földi barbara (1) folqa (1) folqa collection (1) forbes (1) forbesflow (1) forbes fiatalok (1) főzés (1) galéria (1) gasztro (1) gasztronómia (9) gazdasági válság (1) geréby zsófi (1) gerzsenyi andrás (1) getpress (1) guy kawasaki (1) gyerekek (1) gyermekbiztonság (1) házi sörfőzés (1) helloidea (1) helloIDEA (1) hermann andrea (1) hosszúlépés járunk (1) indiegogo (3) innováció (1) insitu (1) irodabérlés (1) ismeretterjesztő (1) játék (1) juhász-váczi henriett (1) kairos society (1) keleclothing (1) kerékpár (1) kézművesség (1) khan academy (1) kitchenbox (1) klementz anna (1) klementz kata (2) kockázatitőke (2) kohlhéb róbert (1) koktélok (1) környezetbarátság (1) környezetvédelem (1) kortárs (1) kötélhajtás (1) középiskola (1) közösségi finanszírozás (2) közösségi iroda (1) közösségi toborzás (1) kreanod (1) kreatívok (2) kritikus gondolkodás (1) külföldi egyetemek (1) kultúra (1) kürt (1) lab5 architects (1) lendvai linda (1) lévai balázs (1) limbacher tivadar (1) loffice (2) london (1) mastergood (1) ma este színház (1) merker dávid (1) minibrake (1) minőség (1) mobilapplikáció (2) molnár eszter (1) mome (1) mosóczi andrás (1) műgyanta (1) multinacionális vállalat (2) művészet (2) művészeti menedzsment (1) nagy zoltán (1) nekedterem (1) németh áron (2) neticle technologies (2) nyomda (1) oázis (1) oktatás (2) online-marketing (1) online tanulás (1) osváth gábor (1) pál marcell (1) papír (1) példakép-program (1) pocketguide (1) portfolion (1) powerlancer (1) prezi (1) primus capital (1) programozás (1) pszichológia (1) recreativity (1) repülőjárat kereső (1) rétai martin (1) robot (1) robotika (1) rólunk (1) rózsavölgyi csokoládé (1) showroom (1) singularity university (1) sipos anna (1) social media (1) somogyi tibor (1) sör (1) sorozatvállalkozó (1) spin-off klub (1) startup (7) startup inkubátor (1) startup ökoszisztéma (2) steve jobs (1) stilblog (1) stringbike (2) supermarket gallery (1) szabadkai attila (1) szabadúszók (1) szabó katalin (1) szakmai workshop (1) szekeres péter (1) szesztay péter (1) szilícium-völgy (1) színház (1) szirtes marcell (1) szöllősi gergő (1) szövegelemzés (1) szuvenír (1) tanulás (1) társadalmi vállalkozás (1) távfék (1) távoktatás (1) techcrunch (1) technológia (2) tölyhi orsolya (1) történetmesélés (1) tóth orsi (1) továbbtanulás (2) turizmus (1) újhullámos kávézó (1) újrahasznosítás (1) urbanlegend (1) vállalati fejlesztések (1) vállalkozásfejlesztés (1) vállalkozzunk.hu (1) várady tibor (1) várnagy priszcilla (1) városélmény (1) városi séták (2) vatera (1) világ legjobb bárjai (1) Címkefelhő

5 Szöllősi Gergő (KreaNod)

hello.idea 2014.03.31.

Hogy talál manapság jó designert az ember? És hogy találnak a designerek maguknak munkát? Behance, személyes ajánlás vagy pályázati rendszer? Ezek a kérdések nem új keletűek, mégis mindig új válaszok születnek rájuk. Szöllősi Gergő például egy olyan keretrendszert, a KreaNod nevű website-ot talált ki, amely ezeket mind ötvözi, és közösségi alapokra helyezi. Több jelenleg is aktív pályázat és 4 millió kiosztott munkadíj jelzi, hogy az ötlet működik.

 

Gergő történetét már sok helyen megírták, mivel a kommunikációs szakmában dolgozik, ez számára természetes. Nekünk ezért inkább az örök elégedetlenségéről mesélt és a vállalkozás kevésbé örömteli oldaláról. „Mindig megkapom, hogy miért gondolom azt, hogy egy olyan ember fogja jól csinálni, aki nem designer szakember. Én meg azt mondom, hogy pont ezért működik.” – Gergő története következik.

 

 

Miről szól pontosan a KreaNod?

 

A KreaNod egy kreatív közösségi toborzó oldal, ahol a megrendelők pályázatot indíthatnak kreatívok számára, hogy aztán a legjobb ötletet díjazzák, megvegyék.

 

Gergő tehát alapvetőn platformot ad ahhoz, hogy a megbízók és a tervezők találkozzanak. A kreatívoknak ez munkát jelent, mert bármelyik feladatra beadhatnak munkát, a megbízóknak pedig egyszerűbbé teszi a kiválasztást. A rendszer hozzáadott értéke az egyéni portfóliós és visszajelző (minősítési) rendszer, aminek köszönhetően a platformon jelen lévő kreatívok közül a pályázatok (kreatív briefek) számának növekedésével egyre inkább kirajzolódik, hogy ki és milyen színvonalú munkákat készít. Ez segíti a minőségi munkát készítő designerek kiválasztását és objektívvé teszi a pályázatok megítélését.

 

Úgy láttam, hogy a megrendelők és a kreatívok egymásra találása rendkívül nehezen működik. Ráadásul nincsen a piacon olyan felület, ahol átláthatóan és igazságosan lehet munkákat kiválasztani. Miután én magam is kapcsolatba kerültem ezzel a szakmával, és mivel van vállalkozói vénám, meg akartam oldani ezt a problémát.

 

„engem nem érdekel, hogy egy kreatívnak milyen szakmai múltja van, csak az számít, hogy mit tesz le az asztalra ott és akkor, amikor pályázik”

 

Mi az ötleted és hogyan jutott eszedbe?

 

2009 nyarán el akartam menni egy reklámügynökséghez gyakornokoskodni, de az utolsó pillanatban szerencsétlen fordulatot vettek a dolgok, úgyhogy lett két szabad hónapom. Munka híján így elkezdtem ötletelni, hogy ha nem is dolgozom egy ügynökségnél, de hogyan hozhatnék létre egy olyan platformot, ahol magam is megmutathatnám, mit tudok. Láttam már ilyen rendszert és azt gondoltam, tudnám jobban csinálni, ezért elkezdem dolgozni rajta. Akkor találtam ki nagy vonalakban, hogy mit is szeretnék.

 

„a rendszer működik: mindenkit támogatunk abban, hogy a rendszert jól használja, de senkinek nem fogom végig a kezét fogni”

 

Mit gondolsz, mitől egyedülálló az, amit csinálsz?

 

Attól, hogy a KreaNod egy hiteles, átlátható és minőségi oldal, amelynek az egész felépítése, kialakítása azért és úgy történt, hogy mind a megbízók, mind a kreatívok jól járjanak vele. Itt említhetem az egyedi minősítési rendszerünket, az anonim módon feltöltött munkákat vagy a kreatívok elkülönítését (a KreaNodon a kreatívok a pályázat lezárultáig nem látják egymás munkáit). Engem ugyanis nem érdekel, hogy egy kreatívnak milyen szakmai múltja van, csak az számít, hogy mit tesz le az asztalra ott és akkor, amikor pályázik. Az is fontos, hogy a megrendelők tiszteljék a kreatívokat, normálisan megírt brief-ekkel, és a kreatívok is tiszteljék a megrendelőket úgy, hogy a legjobb tudásuk szerint, minden mutyizástól, névből élésből, koppintástól mentesen adjanak be munkákat.

 

„a bunkó, tehetségtelen kreatív hulljon el, a tiszteletlen megrendelő meg maradjon beadott munka nélkül; van már talán olyan erős márkánk, amivel ezt megtehetem”

 

KreaNod_6.JPG(KreaNod, f: www.kreanod.hu)

 

Nem fárasztó önjelölt népnevelőnek lenni?

 

Azt gondolom, ez mindig is a vállalkozói én része.A bunkó, tehetségtelen kreatív hulljon el, a tiszteletlen megrendelő meg maradjon beadott munka nélkül. Van már talán olyan erős márkánk, amivel ezt megtehetem. A rendszer működik: mindenkit támogatunk abban, hogy a rendszert jól használja, de senkinek nem fogom végig a kezét fogni.

 

Mikor lett az ötletből vállalkozás?

 

Tavaly év elején indult el a KreaNod, tehát onnantól él a vállalkozás, de miután én az elmúlt öt évben tényleg ezzel az ötlettel keltem és feküdtem, nekem ez az egész 2009-től folyamatosan létezett.

 

Mit gondolt a környezeted erről? Kihez fordultál tanácshoz?

 

Nem kértem tanácsot senkitől, mert nem éreztem, hogy szükségem lenne rá. Ez persze így elsőre nagyképűen hangozhat, de úgy gondolom, hogy annyi időt és energiát fektettem az egészbe, hogy nem kellett megerősítés. Egy emberrel találkoztam, aki olyan ötletet mondott, amire én nem gondoltam, jelenleg ő az egyik legjobb hazai ügynökség art directora. Miatta készülünk a rendszerbe építeni a mentorálás lehetőségét.

 

KreaNod_1.JPG(Szöllősi Gergő, f: hello.idea)

 

Milyen kezdeti nehézségeid voltak?

 

2011 őszén indultunk volna, előtte kijöttünk egy előzetes oldallal, de ezt követően kénytelen voltam felmondani az IT-vel foglalkozó munkatársaknak, aminek következtében elvesztettünk sok hónapot, és elölről kellett kezdenünk. Majdnem egy év elteltével ez megismétlődött.

 

Mi ment könnyebben, mint vártad?

 

Ilyet nem tudok mondani, ezek a fejlesztési mizériák eléggé megkeserítették a mindennapjainkat.

 

Mesélj az első ügyfélről!

 

Kicsit önsorsrontó vagyok, mert annak ellenére, hogy örültem az első sikeres pályázatnak, ami azt jelentette, hogy több hónap után végre elindul az oldal, az öröm csak rövid ideig tartott. Alapvetően ugyanis nem vagyok elájulva a sikereinktől. Úgy vagyok ezzel, hogy elértünk valamit, ami nagyszerű, de ennyi és menni kell tovább, mert mindig ott a következő lépés.

 

Hoztál olyan rossz döntést, amibe majdnem belebuktatok?

 

A korábban emlegetett IT-csapat kirúgását sokkal előbb meg kellett volna lépnem. De akkor úgy voltam vele, mint szerintem mindenki, hogy bár látod, hogy valami nem működik jól, mégsem lépsz gyorsan, mert nem vagy szakértője az adott területnek.

 

„rengeteg olyan vállalkozás van, ami szerintem rosszul működik: részben, mert a sikerességük ellenére nem képviselnek morális és minőségi színvonalat, ami számomra fontos, vagy csak egyszerűen sikertelenek”

 

Mit fejlesztettél azóta?

 

A rendszert mindig tökéletesítjük, és ha jogosnak érezzük, beépítjük a felhasználók meglátásait.

 

Láttál másnál olyat, hogy megálltál egy pillanatra, hogy de jó, hogy ez nem veled történt?

 

Rengeteg olyan vállalkozás van, ami szerintem rosszul működik. Részben, mert a sikerességük ellenére nem képviselnek morális és minőségi színvonalat, ami számomra fontos, vagy csak egyszerűen sikertelenek. De engem ezek a példák nem érdekelnek. Van ezzel szemben olyan történet, mint például egy pár fiatal által tavaly alapított cég*, amelyik a KreaNoddal ellentétben létrehozott egy szoftvert, és ahhoz azonnal befektetőt kerestek, amit meg is találtak. Ők úgy voltak vele, hogy inkább lesz kisebb részük valamiben, amit létrehoztak, de minden anyagi háttér meglesz, ahhoz, hogy folyamatosan előre lépjenek, relatíve komolyabb nehézségek nélkül. Én más utat választottam, de ettől még az, amit ők csinálnak, nagyszerű. Ők is csak a víziójuknak élnek, de máshogy valósítják meg.

 

*Ha minden a tervek szerint halad, akkor a Gergő által itt emlegetett vállalkozással, a PowerLancer-rel hamarosan interjút készítünk, amit Ti ti is elolvashattok majd a blogon.

 

Van olyan dolog, amit máshogy tettél volna?

 

Nincs ilyen, de nem azért, mert én mindent remekül csináltam. Egyszerűen úgy érzem, hogy azoknak az információknak a tudatában, ami akkor a birtokomban volt, a lehető legjobb döntést próbáltam meghozni. Az persze egy dolog, hogy most, innen nézve volt döntés, ami nem feltétlenül volt jó, de akkor éppen annak tűnt.

 

Ott tartasz most, ahol az első nap szerettél volna?

 

Nem igazán. De ez nem okoz elégedetlenséget, mert a KreaNod működik, fejlődik, és van arra esély, hogy azokat a célokat, amiket korábban elhatároztam, elérje.

 

„mindig azt hittem, hogy csapatjátékos vagyok, de rájöttem, hogy mégsem; mert ha nem arra mennek a dolgok, amerre én szeretném, akkor nem tudok együtt dolgozni emberekkel”

 

A kezdés óta mit tanultál magadról és a vállalkozásépítésről?

 

Mindig azt hittem, hogy csapatjátékos vagyok, de rájöttem, hogy mégsem. Mert ha nem arra mennek a dolgok, amerre én szeretném, akkor nem tudok együtt dolgozni emberekkel. Látva, hogy a társam, aki designer és egészen máshogy old meg dolgokat mint én, és úgy is működik, elgondolkodtat. De ettől még nagyon makacs maradtam.

 

Kreanod_5.JPG (Szöllősi Gergő, f: hello.idea) 

 

Milyen cégvezetőnek gondolod magad, inkább ösztönösnek, vagy inkább tervezgetősnek?

 

Ösztönösnek tartom magam, de vannak szakmai területek, amihez nekem lövésem sincs, mint például a programozás, ott kénytelen vagyok megbízni másban. Ilyen esetekben próbálok előre tervezni.

 

Inkább a hosszú távú dolgok (vízió) foglalkoztat és azzal töltöd a napod nagyobbik részét, vagy csinálod a dolgokat és mindent Te szeretnél a helyére tenni?

 

Nehezen delegálok és adok ki döntéseket a kezemből, ezért a mindennapi dolgok lekötnek, de ebben igyekszem fejlődni. De biztos vagyok benne, hogy az a terület, amiben én vagyok a legjobb a csapatomból, mindig nálam marad, ezeket szerintem soha sem fogom tudni átadni másnak. Ilyen például a saját kommunikációnk.

 

Honnan nyersz inspirációt?

 

Lakótelepről származom, úgyhogy engem a budapesti kisutcáktól kezdve a balatoni vitorlások látványától a budai hegyeken át sok minden inspirál.

 

KreaNod_2.JPG (KreaNod pályázati munkák_1 (bal fentről jobbra és lefelé haladva a tervezők: projekter24, Pánczél Ottó, Rózsahegyi-Mayer Gabriella, Árokszállási Ronald, f: www.kreanod.hu)

 

Vannak példaképeid?

 

Alapvetően nincsenek. Ám azokat az embereket, akik valamilyen kiváló terméket, szolgáltatást vagy művet hoztak létre, maximálisan el tudom ismerni. Számomra ugyanis a siker egyik legnagyobb fokmérője, amikor valaki bár lehet emberileg nem szimpatikus, de nem tudod „nem szeretni” a termékét. Ilyen sokak számára Steve Jobs, vagy éppen Richard Wagner. Az ő általuk kreált produktumnál ugyanis a vásárló a saját büszkeségével nem törődve egyszerűen vásárol, illetve zenét hallgat. Nekem ez a legmagasabb szintje a termék vonzerejének.

 

Kiben bízol, ha üzletről van szó?

 

A kezdeti csalódások után sokáig nem bíztam senkiben, de a jelenlegi partnerekben teljes mértékben megbízom. Másokban nem feltétlenül.

 

„számomra az alkalmazotti lét nem volt vonzó”

 

Szerinted megérte belevágni?

 

Megérte, mert magam számára nem is láttam más utat. Előfordulhat persze, hogy most lehetnék egy ügynökségi kreatív vagy PR-menedszer egy cégnél, de számomra az alkalmazotti lét nem volt vonzó.

 

Szerinted a vállalkozásod egy sikersztori?

 

Nem hiszem. De ez ugye a személyiségemből fakad, hogy nem vagyok egy sikert igazán megélni tudó ember. Bár ettől még vannak pillanatok, amikor úgy érzem, hogy jó úton halad az oldal. Nem olyan régen például a KreaNod bekerült a Haszon magazinba, amit néhány évvel ezelőtt még szimpla olvasóként én magam is vásároltam. Ennek örültem, mert a családom is nagyon büszke volt rám. De emellett voltak olyan pályázatok is az oldalon, aminek - annak ellenére, hogy mi csak felületet adtunk - szintén rendkívül büszke vagyok. Ilyen az Ostoros bor címketervezés vagy a Gyermekmentő kabalája. Ha elmegy mellettem egy ilyen Gyermekrohamkocsi, mindig elégedettség tölt el.

 

KreaNod_3.JPG

 

KreaNod_4.JPG (KreaNod pályázati munkák_2, A Gyermekmentők kabalája Kovács Hunor László munkája, az Ostorosbor címke Kovács Apor munkája, f: www.kreanod.hu)

 

Nekünk az a benyomásunk, hogy a magyar KKV-k nehezen mozdulnak határon túlra, neked erről mi a véleményed? Te szeretnél?

 

A KreaNod sajátosságai szerintem a világpiacon elvesznének, úgyhogy a nemzetközi terjeszkedés nem prioritás, de a régiós terjeszkedés érdekes lehet.

 

Keresed az együttműködést más feltörekvő vállalkozásokkal?

 

Nem érdekel mások sikertörténete, de gratulálok nekik.

 

Mi az három dolog, amiért vállalkozásra buzdítanál másokat?

 

Egyszerű, hogy megvalósíthasd azt, amit kitaláltál. Példaként pedig nem is magát, hanem azt a Sony vezetőt említi, aki a piackutatásokkal nem törődve verte végig a vállalaton a walkmen piacra dobását. Ha jól emlékszem, elsőre a cég vezetése hülyeségnek gondolta az egészet, de a vezető addig nyúzta a többi vezetőségi tagot, amíg piacra nem dobták az osztálya által kreált terméket. A többi meg ugye történelem.

 

 

És azért, hogy Gergő tovább haladjon saját önmegvalósítása útján, a napokban indította el legújabb vállalkozását, a Getpress-t.

Címkék:

Címkék: kreatívok kreanod fiatal vállalkozók szöllősi gergő közösségi toborzás powerlancer getpress

A bejegyzés trackback címe:

https://helloidea.blog.hu/api/trackback/id/tr235886653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása