hello.idea

Fiatal vállalkozók, akik elmesélik, honnan jött az ötletük, hogyan építették fel saját márkájukat és mit jelent ez nekik.

Facebook

 

Twitter

Címkék

absoloot (1) alkoholostermék (3) almabor (1) balogh timi (2) barcamp (1) barcelona (1) be-novative (1) bécs (1) beszámoló (1) bognár dániel (1) bootstraping (1) bor (1) borászat (1) boutiqbar (1) brand (2) brewie (1) bringa (2) budapest (10) bürokrácia (9) chainless budapest (1) cider (1) cimbi (1) co-working (2) codie (1) couchsurfing (1) család (3) családi vállalkozás (5) cserpes (1) csetvei krisztina (1) csetvei pince (1) csiszár katalin (1) csokoládé (1) csokoládékészítés (1) cuisine (1) cukorka sweetfabric (1) cultivo (1) czider (1) day one capital (1) design (3) designer startup (1) designműhely (1) design terminál (1) divat (2) dj (1) dobos andrás (1) drungli (1) easylearn (1) easymaths (1) egészséges életmód (1) egyetem (1) együd barbara (1) élelmiszer kiszállítás (2) elevator pitch (2) előadás (1) elvándorlás (1) engame (1) építészet (1) építésziroda (1) építőipar (1) erdei péter (1) ereid gjergij (1) espresso embassy (1) fashion (1) fekete (1) felsőoktatási felkészítés (2) fiatal vállalkozók (23) filmfabriq (1) filmipar (1) filmproducer (1) flatlab (1) földi barbara (1) folqa (1) folqa collection (1) forbes (1) forbesflow (1) forbes fiatalok (1) főzés (1) galéria (1) gasztro (1) gasztronómia (9) gazdasági válság (1) geréby zsófi (1) gerzsenyi andrás (1) getpress (1) guy kawasaki (1) gyerekek (1) gyermekbiztonság (1) házi sörfőzés (1) helloIDEA (1) helloidea (1) hermann andrea (1) hosszúlépés járunk (1) indiegogo (3) innováció (1) insitu (1) irodabérlés (1) ismeretterjesztő (1) játék (1) juhász-váczi henriett (1) kairos society (1) keleclothing (1) kerékpár (1) kézművesség (1) khan academy (1) kitchenbox (1) klementz anna (1) klementz kata (2) kockázatitőke (2) kohlhéb róbert (1) koktélok (1) környezetbarátság (1) környezetvédelem (1) kortárs (1) kötélhajtás (1) középiskola (1) közösségi finanszírozás (2) közösségi iroda (1) közösségi toborzás (1) kreanod (1) kreatívok (2) kritikus gondolkodás (1) külföldi egyetemek (1) kultúra (1) kürt (1) lab5 architects (1) lendvai linda (1) lévai balázs (1) limbacher tivadar (1) loffice (2) london (1) mastergood (1) ma este színház (1) merker dávid (1) minibrake (1) minőség (1) mobilapplikáció (2) molnár eszter (1) mome (1) mosóczi andrás (1) műgyanta (1) multinacionális vállalat (2) művészet (2) művészeti menedzsment (1) nagy zoltán (1) nekedterem (1) németh áron (2) neticle technologies (2) nyomda (1) oázis (1) oktatás (2) online-marketing (1) online tanulás (1) osváth gábor (1) pál marcell (1) papír (1) példakép-program (1) pocketguide (1) portfolion (1) powerlancer (1) prezi (1) primus capital (1) programozás (1) pszichológia (1) recreativity (1) repülőjárat kereső (1) rétai martin (1) robot (1) robotika (1) rólunk (1) rózsavölgyi csokoládé (1) showroom (1) singularity university (1) sipos anna (1) social media (1) somogyi tibor (1) sör (1) sorozatvállalkozó (1) spin-off klub (1) startup (7) startup inkubátor (1) startup ökoszisztéma (2) steve jobs (1) stilblog (1) stringbike (2) supermarket gallery (1) szabadkai attila (1) szabadúszók (1) szabó katalin (1) szakmai workshop (1) szekeres péter (1) szesztay péter (1) szilícium-völgy (1) színház (1) szirtes marcell (1) szöllősi gergő (1) szövegelemzés (1) szuvenír (1) tanulás (1) társadalmi vállalkozás (1) távfék (1) távoktatás (1) techcrunch (1) technológia (2) tölyhi orsolya (1) történetmesélés (1) tóth orsi (1) továbbtanulás (2) turizmus (1) újhullámos kávézó (1) újrahasznosítás (1) urbanlegend (1) vállalati fejlesztések (1) vállalkozásfejlesztés (1) vállalkozzunk.hu (1) várady tibor (1) várnagy priszcilla (1) városélmény (1) városi séták (2) vatera (1) világ legjobb bárjai (1) Címkefelhő

27 Somogyi Tibor és Mosóczi András (easyMaths)

hello.idea 2015.01.13.

Alkotói szerint a fejlesztésük bár hasonlít a nemzetközi szinten talán legismertebb ismeretterjesztő/oktatói oldalra, a Khan Academyre, annál jóval fókuszáltabb és egyetem-specifikusabb. Főleg, ha a jövőt nézzük. Egy oldallal, egy iránnyal és pár próbavideóval indult hazánk talán legnépszerűbb oktatói portálja, az easyMaths. Ma viszont már két teljesen különálló oldalnál, szerteágazó fókusznál és több mint 120 ezer diáknál, valamint 1500 videónál tartanak. Íme egy történet egy magabiztos és vállalkozói vénával rendelkező fiatal egyetemistáról, Somogyi Tiborról, valamint egy tanárról, Mosóczi Andrásról, aki munkáját nem feladatként, hanem igazi hivatásként éli meg. Ez az ő történetük.

 

Miről szól szerintetek az easyMaths?

Arról, hogy fáklyát gyújtunk mások számára. A tudás fáklyáját. Ezt ugyanis bár sokan úgy gondolják, hogy csak kínkeservesen lehet megszerezni, főleg a mi – ma még – alapvető fókuszunkat adó matematikában, ez azonban szerintünk hatalmas tévedés. Elsőre nehéznek tűnő tárgyakat, szakmai területeket is meg lehet tanulni könnyen. Élvezetes előadók kellenek hozzá és értelmes feladatok.

Ezek vagyunk mi.

 

Honnan jött az ötlet? A Khan Academy például hatott rátok?

Bár ismertük Khan módszerét és oldalát, mi mást irányt láttunk magunk előtt. Kezdetben ugyanis a fókusz nálunk csak a matematikán volt, hiszen András ebben igazán jó. Tudásban és előadói készségben egyaránt. Az easyMaths tehát alapvetően rá, mint tanár épült fel. Ezt az egy lábon állást váltotta fel az utóbbi bő egy évben az easyLearn bevezetése, ami egy általánosabb oktatói oldal, illetve az easyMaths kiszélesítése más, remek előadókkal, és egy középiskolai portfólióval, ami egyelőre a matematika érettségi anyagát fedi le. Ez a múlt és a jelen.

 

photo_2_1__1.JPG

 

És a személyes ismeretség?

Harmadéves egyetemistaként komoly gondot jelentett nekem az analízis tárgy abszolválása, ezért külön tanár után néztem, aki megfelelően fel tud készíteni a közelgő vizsgára. Ő volt András. Vele adva volt egy a szakmát kívülről-belülről ismerő, elhivatott és kiváló oktató. Velem pedig a vállalkozói vágy és a belső hajtás, hogy ezt meg lehet csinálni, ezt az egészet le lehet fordítani az üzlet nyelvére.

Úgyhogy egyik óra után leültünk Andrással, megbeszéltük, hogy ezt hogyan és miként kellene megcsinálni, mögé tettünk az egésznek egy üzleti tervet, és belevágtunk.

 

Az indulás óta milyen nehézségekkel szembesültetek?

Érdekes, a sokaknak problémákat okozó adminisztráció nálunk nem jelentett gondot. Esetünkben inkább technikai dolgokkal (pl. szoftver problémák, grafikusokkal és programozókkal össze különbözés, stb.) és a hittel volt gond. De itt nem arról van szó, hogy nem akartuk ezt az egészet már az első perctől kezdve, mert de, akartuk. Viszont az ember, amikor saját vállalkozást indít, el sem tudja képzelni, hogy az út mennyire hosszú és rögös lesz. Pontosabban elképzelheti, csak aztán az sohasem úgy fog teljesülni, mint előzetesen várta. Ilyen a vállalkozás. Ezzel meg kell tanulni együtt élni. Határozott célokkal mondjuk ez a folyamat jelentősen megkönnyíthető, ám át nem ugorható. Az emberben, az elején legalább is, mindig lesznek kétségek, hogy vajon sikerül-e.

 

photo_1_1__1.JPG

 

Mik a legfőbb személyes tapasztalataitok?

András: Azt, hogy bármennyire kiforrt, határozott személyiségem van, akivel nem mindig könnyű együtt dolgozni, a Tibivel közös céljaink és az easyMaths maga, megerősített benne, hogy változni mindig érdemes, és lehet is, meg talán kell is. Nagyon büszke vagyok arra, amit és ahogyan elértünk, és ez flexibilitás nélkül világos, hogy nem ment volna. Úgyhogy a komfortzónából ki kell tudni lépni, és bízni kell a társakban, a csapatban, mert a végső siker igazán csak így érhető el.

Tibor: Megtanultam, hogy minden döntésünknek súlya van. Vállalkozások esetében ráadásul gyakran komoly súlya. Aztán, hogy az ember mindig, mindenben képes fejlődni, ha van hozzá akarat. Illetve azt – bár ez inkább érzés –, hogy sokkal komolyabb lettem az easyMaths indítása óta, de ez azért fakad abból is, hogy útközben felnőttem. 20 voltam, amikor belevágtunk. Most pedig 24 múltam.

 

Milyen jövőbeli terveitek vannak?

A legfontosabb, hogy az anyagaink minősége megmaradjon olyan magas színvonalon, mint most. Szart ugyanis nem akarunk csinálni. A második pedig, hogy mind az easyMaths-et, mind az easyLearnt szeretnék kiszélesíteni. Oktatókban és tananyagban egyaránt.

 

photo_1.PNG

 

Mit tanácsolnátok másoknak, akik szintén vállalkozni szeretnének?

Hit. Kitartás. Fókusz. Fogyasztói visszacsatolás. Először tehát mindig higgy magadban és az ötletedben. Másodszor legyenek előtted mindig világos célok, és ne engedd, hogy ezeknek az elérésében bármilyen probléma, egyéb negatívum meggátoljon téged. Az utolsó pedig az, hogy nem kell minden terméket túlgondolni, „laboratóriumi” körülmények között, maximális tökéletességgel előállítani. Méghozzá azért nem, mert egy ilyen termék mindig az alkotó elvárásait fogja tükrözni, holott minden terméknek, szolgáltatásnak a felhasználók érdekeit kell nézni. Ezt viszont csak úgy lehet elérni, legalább is szerintünk, hogy minél előbb legyen egy jó terméked, dobd azt piacra, hallgass a fogyasztók véleményére, majd azok alapján tökéletesítsd a produktumod.

Címkék:

Címkék: oktatás egyetem ismeretterjesztő startup középiskola távoktatás online tanulás somogyi tibor mosóczi andrás easymaths easylearn khan academy

A bejegyzés trackback címe:

https://helloidea.blog.hu/api/trackback/id/tr927067389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása