hello.idea

Fiatal vállalkozók, akik elmesélik, honnan jött az ötletük, hogyan építették fel saját márkájukat és mit jelent ez nekik.

Facebook

 

Twitter

Címkék

absoloot (1) alkoholostermék (3) almabor (1) balogh timi (2) barcamp (1) barcelona (1) be-novative (1) bécs (1) beszámoló (1) bognár dániel (1) bootstraping (1) bor (1) borászat (1) boutiqbar (1) brand (2) brewie (1) bringa (2) budapest (10) bürokrácia (9) chainless budapest (1) cider (1) cimbi (1) co-working (2) codie (1) couchsurfing (1) család (3) családi vállalkozás (5) cserpes (1) csetvei krisztina (1) csetvei pince (1) csiszár katalin (1) csokoládé (1) csokoládékészítés (1) cuisine (1) cukorka sweetfabric (1) cultivo (1) czider (1) day one capital (1) design (3) designer startup (1) designműhely (1) design terminál (1) divat (2) dj (1) dobos andrás (1) drungli (1) easylearn (1) easymaths (1) egészséges életmód (1) egyetem (1) együd barbara (1) élelmiszer kiszállítás (2) elevator pitch (2) előadás (1) elvándorlás (1) engame (1) építészet (1) építésziroda (1) építőipar (1) erdei péter (1) ereid gjergij (1) espresso embassy (1) fashion (1) fekete (1) felsőoktatási felkészítés (2) fiatal vállalkozók (23) filmfabriq (1) filmipar (1) filmproducer (1) flatlab (1) földi barbara (1) folqa (1) folqa collection (1) forbes (1) forbesflow (1) forbes fiatalok (1) főzés (1) galéria (1) gasztro (1) gasztronómia (9) gazdasági válság (1) geréby zsófi (1) gerzsenyi andrás (1) getpress (1) guy kawasaki (1) gyerekek (1) gyermekbiztonság (1) házi sörfőzés (1) helloIDEA (1) helloidea (1) hermann andrea (1) hosszúlépés járunk (1) indiegogo (3) innováció (1) insitu (1) irodabérlés (1) ismeretterjesztő (1) játék (1) juhász-váczi henriett (1) kairos society (1) keleclothing (1) kerékpár (1) kézművesség (1) khan academy (1) kitchenbox (1) klementz anna (1) klementz kata (2) kockázatitőke (2) kohlhéb róbert (1) koktélok (1) környezetbarátság (1) környezetvédelem (1) kortárs (1) kötélhajtás (1) középiskola (1) közösségi finanszírozás (2) közösségi iroda (1) közösségi toborzás (1) kreanod (1) kreatívok (2) kritikus gondolkodás (1) külföldi egyetemek (1) kultúra (1) kürt (1) lab5 architects (1) lendvai linda (1) lévai balázs (1) limbacher tivadar (1) loffice (2) london (1) mastergood (1) ma este színház (1) merker dávid (1) minibrake (1) minőség (1) mobilapplikáció (2) molnár eszter (1) mome (1) mosóczi andrás (1) műgyanta (1) multinacionális vállalat (2) művészet (2) művészeti menedzsment (1) nagy zoltán (1) nekedterem (1) németh áron (2) neticle technologies (2) nyomda (1) oázis (1) oktatás (2) online-marketing (1) online tanulás (1) osváth gábor (1) pál marcell (1) papír (1) példakép-program (1) pocketguide (1) portfolion (1) powerlancer (1) prezi (1) primus capital (1) programozás (1) pszichológia (1) recreativity (1) repülőjárat kereső (1) rétai martin (1) robot (1) robotika (1) rólunk (1) rózsavölgyi csokoládé (1) showroom (1) singularity university (1) sipos anna (1) social media (1) somogyi tibor (1) sör (1) sorozatvállalkozó (1) spin-off klub (1) startup (7) startup inkubátor (1) startup ökoszisztéma (2) steve jobs (1) stilblog (1) stringbike (2) supermarket gallery (1) szabadkai attila (1) szabadúszók (1) szabó katalin (1) szakmai workshop (1) szekeres péter (1) szesztay péter (1) szilícium-völgy (1) színház (1) szirtes marcell (1) szöllősi gergő (1) szövegelemzés (1) szuvenír (1) tanulás (1) társadalmi vállalkozás (1) távfék (1) távoktatás (1) techcrunch (1) technológia (2) tölyhi orsolya (1) történetmesélés (1) tóth orsi (1) továbbtanulás (2) turizmus (1) újhullámos kávézó (1) újrahasznosítás (1) urbanlegend (1) vállalati fejlesztések (1) vállalkozásfejlesztés (1) vállalkozzunk.hu (1) várady tibor (1) várnagy priszcilla (1) városélmény (1) városi séták (2) vatera (1) világ legjobb bárjai (1) Címkefelhő

31 Együd Barbara (KitchenBox)

hello.idea 2015.04.08.

A KitchenBox olyan piaci rést tölt be a hazai gasztropiacon, amely rengeteg ember életét könnyítheti meg.

Lehetetlen a tésztán kívül gyorsan és egyszerűen vacsit főzni egy csütörtök este? Jó minőségű hozzávalókat kell keresgélni a helyi közértben? Lekésni a piaci nyitvatartást munka után? Ráadásul főzni nem is olyan könnyű? – Ezekbe a helyzetekbe mindenki belefutott már.

Együd Barbara a saját megérzései alapján és generációnk szokásait megfigyelve kitalálta a KitchenBoxot, ami az összes fenti problémát egy szolgáltatással megoldja.

Hogyan próbál meghódítani egy ekkora piacot egy fiatal lány, és hogyan lehet a budapestieket rávenni arra, hogy minden nyűg ellenére mégis otthon főzzenek? Utánajártunk.

 

Miről szól a Kitchenbox?

A vacsora szeretetéről.

Bővebben arról, hogy egy kis doboz által végre lehet a héten hatszor, munka után, egészséges élelmiszerek felhasználásával főzni nyugodtan, gyorsan és egyszerűen. És ezt mindenki megteheti, az is, aki sokáig van munkában és az is, aki nem gyakorlott főzőcskéző. Mi ugyanis kétszer egy héten (kedden és pénteken) mind a receptet (könnyen követhető, világos magyarázatokkal ellátva), mind a kifogástalan minőségű hozzávalókat házhoz szállítjuk.

Tőlünk tehát kapnak az emberek egy olyan dobozt, amiben benne van minden, amiért a munka után egyébként még sorba kellene állni, boltot találni, válogatni, recepteket keresgélni, vagyis, még órákat eltölteni, mielőtt valaki eljutna oda, hogy főzzön. Erre ma nagyon kevés embernek van ideje és energiája.

 

Honnan jött az ötlet?

Külföldön élve kényszerültem rá először, hogy főzzek magamnak. Ott szembesültem azzal a problémával, hogy az még csak egy dolog, hogy az ember receptek válogatásával el tud tölteni órákat (miután amúgy már eltöltött órákat a heti menüsor kitalálásával), mert utána újabb órák következnek, hogy a megfelelő és egészséges hozzávalókat megtaláljuk ezekhez. Egy átlagos felnőtt, sokat dolgozó ember életéből ugyanis - mint azt a saját példámon láttam - rengeteg idő úszik el a főzésre való felkészüléssel, holott a lényeg, maga a főzés és a jóízű étkezés lenne. Az előbbi miatt azonban az utóbbi kettő már korántsem lesz olyan önfeledt dolog, mint amilyennek lennie kellene.

Ennek a megoldásában segít a KitchenBox, amivel a főzés végre ismét örömteli lehet, mert megoldja a recept és a beszerzés problémáját.

 

img_2666.JPG

 

 

 

Közvetlen környezeted mit szólt ahhoz, hogy vállalkozol?

A szüleim támogatóak voltak, ami annak is köszönhető, hogy nagyon sokáig ők maguk is vállalkoztak és egy több mint 100 embert foglalkoztató vállalkozást vittek. A cég felépülését nem csak láttam, hanem részt is vettem benne, voltak hozzám tartozó területek. Így már fiatalon tapasztalatot szerezhettem abban, hogy milyen felelősséggel jár egy viszonylag nagy cég irányítása. Az pedig csak egy plusz, hogy szintén élelmiszerrel foglalkozó cég volt, így az akkor megszerzett tudásomat, tapasztalataimat most kamatoztatni tudom.

 

De ez akkor is nagy falat egy fiatal nőnek, nem?

A mi családunkban a vállalkozás természetes dolog. Mivel nem éreztem azt, hogy a gazdasági végzettségemmel szilárdan meg tudom alapozni a jövőmet egy hagyományos állásban és volt egy ötletem, úgy éreztem, hogy mindenképpen esélyt kell adnom saját magamnak arra, hogy megnézzem, meg tudom-e egyáltalán csinálni.

 

img_2667.JPG

 

 

Az indulás óta milyen nehézségekkel szembesültél?

Lényegében minden nehézkes volt. Itthon mi vagyunk az első ilyen típusú cég, vagyis, az indulás előtt nem tudtam ötleteket, vállalkozásépítési - és logisztikai tanácsokat gyűjteni. Egyszerűen nem volt kitől. Angliában, az Egyesült Államokban persze vannak hozzánk hasonló profillal rendelkező cégek, de hozzájuk nem tudtam csak úgy kiugrani tapasztalatot szerezni. Sem pénzem nem volt rá, sem kapcsolataim. Úgyhogy mindent magamnak, illetve néhány társammal közösen kellett kitapasztalnunk, felépítenünk a nulláról. Feltérképezni, megismerni és szerződni a potenciális beszállítókkal, akik jellemzően mind kistermelők. Kialakítani egy logisztikai rendszert, amely szavatolja, hogy a munkafolyamat egyetlen pontján sincsen komolyabb fennakadás. Együttműködni profi szakácsokkal, akik a receptötleteket szolgáltatják a heti ételeinkhez. Szóval rengeteget kellett gondolkodni, hogy mi hogy legyen, majd pedig dolgozni azon, hogy amit kitaláltunk, az a gyakorlatban is gördülékenyen működjön.

 

Mennyi időre volt szükségetek, hogy mindez összeálljon?

Körülbelül egy évre, de a mai napig finomítani kell a folyamatokon, hiszen még csak fél éve működünk.

 

img_2671.JPG

 

Személyesen ezt az egészet hogyan élted meg?

Nehezen. Sokszor bizonytalanodtam el, voltam kétségbeesve, hogy nem vállaltam-e túl magam. De szerencsére az alaptermészetem olyan, hogy sokáig nem hagyom magam rágódni dolgokon, inkább megyek előre és csinálom, amit kell, amit jónak látok, mintsem hogy megálljon velem az élet. Illetve nagyon sokat segített, és segít nekem ma is, hogy rajtam kívül még ketten benne vannak a cég vezetésében. Rájuk mindig mindben számíthatok. Őket az ötlet elindítása előtt is már ismertem és nagyon jó csapatot alkotunk.

Dehogy ne csak a negatívumokról beszéljek: egyértelművé vált számomra, hogy minden nehézség ellenére képes vagyok vállalkozást építeni. Képes vagyok a legnehezebb akadályokat is sikerrel venni. Két dolog az, amiben sokat fejlődtem és jó úton haladok. Az egyik, hogy tudok vezető lenni, nem esik nehezemre egy csapat irányítása. Ehhez elengedhetetlen, hogy jól válasszam meg magam körül az embereket és hogy én magamról is vezetőként gondolkozzak. A másik az őszinte, határozott, ám mások érzéseit is szem előtt tartó kommunikáció. A kommunikáció a legfontosabb: néha az, ami számomra egyértelmű, nem biztos, hogy a kollégáim számára is az. Fontos, hogy megértessem a csomagoló munkatársakkal, hogy mekkora felelősség az, amit ők csinálnak, megtaláljam a hangot egy új zöldség beszállítóval vagy elmagyarázzam a futárunknak, hogy ő az arca a cégünknek, mert vele találkoznak a fogyasztók. Ilyenkor kezdődnek a végtelennek tűnő egyeztetések, amelyek eddig sikerrel végződtek. Jó kis csapat vagyunk.

 

Milyen volt az első doboz eladása?

Pontosan már nem emlékszem arra, hogy milyen volt kiszállítani az elsőt, találkozni az első hús-vér vevőnkkel. Arra viszont máig emlékszem, hogy fantasztikus érzés volt összeállítani magát a dobozt. A saját kezemmel készítettem el. Sőt, ez mind a mai napig remek érzés. A cégünk működésének, megítélésnek egyik sarokköve a dobozaink (külső-belső) minősége, úgyhogy erre mindig hatalmas gondot fordítunk. Én személyesen is átnézek minden dobozt a lezárásuk előtt, mert tudom, hogy a dobozaink nem csak élelmiszert, hanem élményt is szállítanak: egy tökéletes vacsora élményét.

 

Tartasz még attól, hogy a céged kudarcot vall?

Pár hónapja indultunk, és bár a havonta kiszállított étel adagszám már most eléri a 600-700-at, a kudarc egy ilyen kezdeti fázisban még bármikor beüthet. A tudat azonban, hogy a befektetők komoly potenciált látnak bennünk, hogy a megrendelői szám folyamatosan bővül és, hogy megszállottan hiszek ebben az egészben, engem megnyugtat, és arról biztosít, hogy a kudarctól nem kell félnem. A kudarc amúgy sem egy negatív tényező az ember életében, hanem egy olyan dolog, amiből tanul és tovább fejlődik. Persze ennek megértése és az, hogy ma már így is kezelem, nekem is egy hosszas folyamat eredménye.

 

img_2670.JPG 

Nem lehet, hogy a kezdeti érdeklődés ellenére az emberek mégsem akarnak főzni?

Az újdonság varázsa mindig benne van egy új szolgáltatásban. De hiszek abban, hogy a budapesti fiatalok, fiatal családalapítók számára mindig fent fognak állni a főzés körüli nehézségek és hálásak lesznek, ha mi ezt hosszú távon megoldjuk nekik. Nem csak azért, mert időt spórolhatnak, hanem azért is, mert lehetőséget biztosítunk arra, hogy ellenőrizhető, friss alapanyagokból készült ételek kerülhessenek az asztalra. Komoly hiánynak gondoljuk az online rendelhető, igazán jó minőségű ételeket, pedig ma már nem csak az egészségtudatunk, hanem a trend is azt diktálja, hogy egészségesen éljünk és táplálkozzunk.

 

A bevétel nem számít? Azt nem említetted.

Nem a bevétel számít, hanem az, hogy minden ügyfelünk elégedett, a dobozaink minősége kimagasló, a növekedésünk pedig folyamatos legyen. Ha ezek rendben vannak, nem lesz gond a bevétellel sem.

 

Mik az idei terveid?

Váljon országosan ismertté a KitchenBox, mint márka. Legyen elégedett minden megrendelőnk. És kezdjük meg a terjeszkedést itt a kelet-közép-európai régióban, mert náluk sincs ilyen típusú szolgáltatás.

 

Nagyon elszánt vagy!

Igen, mert hiszek ebben az ötletben és szeretném bebizonyítani magamnak és talán kicsit az édesanyámnak is, aki mind nő, mind sikeres üzletasszony a tökéletes példa számomra, hogy nekem is sikerül felépítenem egy nagy vállalkozást.

 

img_2669.JPG
 

 

Mit tanácsolnál másoknak, akik szintén vállalkozni szeretnének?

Egy vállalkozás esetében mindig tervezni kell. Elindulás előtt. Elindulás után. Mindig. Az első évben és a huszadikban is. Ezen nem lehet és nem szabad spórolni, mert attól elmehet olyan irányba a vállalkozásunk, amit nem szeretnénk, és amire nem is vagyunk felkészülve. Én ezt tanultam édesanyámtól, és ezt mutatja a mindennapi tapasztalat. Fontos még a flexibilitás, valamint az egészséges önbizalom is, mert a problémákat, kisebb kudarcokat kezelni kell. Egy vállalkozó semmitől sem omolhat össze. Menni kell előre, pörgetni a dolgokat. Akinek ez megy, az vágjon bele.

Címkék:

Címkék: budapest család gasztro startup minőség főzés gasztronómia egészséges életmód cuisine élelmiszer kiszállítás kitchenbox együd barbara

A bejegyzés trackback címe:

https://helloidea.blog.hu/api/trackback/id/tr767349814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

para_noir 2015.04.09. 10:34:50

Szuper ötlet azoknak a félkegyelműeknek, akiknek megoldhatatlan feladatot jelent hazafele beugrani ez első boltba, és kőkemény 12 perc alatt összeválogatni a vacsorához szükséges alapanyagokat, feltételezem nagyjából féláron a csodás dobozküldőhöz képest. Akinek ez ennyire megoldhatatlan feladat, annak nyilván főzni sincs ideje/ereje, úgyhogy inkább rendeljen valamit a netpincérről. Agyam eldobom, hogy milyen ordenáré marhaságokat lehet eladni az embereknek, mondjuk ehhez a sok idióta is kell.

Palladrin 2015.04.09. 11:11:34

@para_noir: Az emberek egy rész eljut élete során arra a pontra, hogy fontosabb az ideje. Pl. lehet porszívózni is, de ha arra gondolok, hogy abban az egy órában el is mehetek a gyerekkel bringázni, akkor szívesebben áldozok egy bejárónőre.

Ez a kitchenbox nem rossz, ha az ember egy átdolgozott nap után nem akar még pluszban rohangálni (idő, pénz, benzin), hanem egyszerűen csak otthon szeretne már lenni.

A többit meg a piac eldönti.

kovácspéterke 2015.04.09. 15:18:57

@para_noir: Igen, annak, aki mondjuk ötkor leteszi a munkát, azt megy a dolgára valszeg könnyű, de ma kevesen állnak fel akkor az irodában.

sellőlány 2015.04.09. 18:49:04

Szerintem sok ember többet főzne otthon, ha valaki bevásárolna helyettük és szépen előkészítve otthon várnák az alapanyagok. Noha szeretjük a különleges, egészséges ételeket, mégis sokszor azon kapom magam, hogy inkább olyat főzök, ami egyszerűen elkészíthető, nem pedig olyat, ami alapanyag igényes. Múltkor pl. nyári tekercset szerettem volna készíteni, de a Sparban, a Tescoban és még a sarki burzsuj zöldségesnél sem volt friss koriander, se bazsalikom, limeból is csak vmi töpörödött borzalom volt, ezek nélkül meg nem az igazi a történet. Végül elugrottunk a vietnámi étterembe és ott is hagytunk egy laza 6000 Ft-ot, a tervezett itthoni vacsora helyett. Szóval úgy gondolom igenis van létjogosultsága egy ilyen kezdeményezésnek, főleg, ha ez ember nem szokványos ételeket akar otthon enni.

2015.04.10. 09:44:21

"Nem a bevétel számít,"

Nos itt hagytam abba az olvasást. Mondjuk tisztában vagyok azzal, hogy az első időben a vállalkozásba történt invesztíció pariban sincs az elért bevétellel, de csak a bevétel fogja megmutatni, hogy mennyire piacképes az, amit csinálunk.
Azért sok sikert kívánok.

Pannacska 2015.04.13. 09:00:44

@para_noir: szerintem pedig igen is szuper ötlet. Nem azt mondom, hogy minden nap a KitchenBox ételeit főzöm, de a párommal heti kétszer mi is rendelünk tőlük, hiszen nem sok időnk van a napi 10 óra munka után bevásárolni. A vasárnapi vásárlós napunkat pedig egy az egyben elvették. :/ Persze, nem mindenkinek való a szolgáltatás, gondolom nem is ez a célja, de a mi vállunkról sok terhet levesz... Ráadásul nagyon klassz recepteket tanultunk és az adagokkal is teljesen elégedettek vagyunk. Van, akinek bejön és van, akinek nem, éppen ez a szép az életben :)

sziasztok!
süti beállítások módosítása